De laatste voorbereidingen - Reisverslag uit Bloemendaal, Nederland van Erik Kluver - WaarBenJij.nu De laatste voorbereidingen - Reisverslag uit Bloemendaal, Nederland van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

De laatste voorbereidingen

Blijf op de hoogte en volg Erik

13 April 2014 | Nederland, Bloemendaal

Ergens half februari werd duidelijk dat Iris enige moeite had om haar plan om in de USA enige maanden rond te trekken tot uitvoer te brengen. Ze wist niet waar ze wilde beginnen, ze wist nog niet hoe lang ze weg wilde en ze had moeite met (vlieg)tickets reserveren. Ook zag ze er tegenop om Christa achter te laten.

We hebben toen goed met elkaar gepraat en Christa kwam toen met het voorstel dat ik met haar mee zou gaan, zodat we samen een start konden maken en ze vervolgens daar al wat zou wennen. Met z'n tweetjes konden we, met de auto, veel meer zien in drie weken tijd, dan Iris op eigen kracht in twee drie maanden voor elkaar zou krijgen. Bovendien was het gezellig, een vader-dochter reis.

Dit hebben we de afgelopen maanden uitgewerkt, Iris en ik hebben samen tickets, motels en andere zaken geregeld en de eerste drie weken zijn al bijna helemaal uitgewerkt. Ook heeft Iris al een idee hoe het vervolg er uit gaat zien.

Eén van de zaken die geregeld moest worden, was een rugzak voor Iris. Omdat ze veel met de trein en bus gaat reizen is een combinatie tussen een rugzak en een reistas een ideale oplossing.

Maar als je met een rugzak wil rondreizen moet je wel trainen, tenslotte loop je met ong. 10 kilo bagage op je rug. Dat betekend trainen...
De afgelopen weken hebben we dan ook getraind in de Kennemerduinen. Het gaat redelijk, de pijn op de heupen begint al minder te worden en de wandelschoenen zijn inmiddels ingelopen.

Over ruim twee weken is het zover, dan vliegen we naar Las Vegas

• 16 April 2014 - 15:05

Annebert:

wat leuk erik en iris, mogen we mee reizen en mee kijken? geweldig, wat spannend, iris, alleen naar amerika... heel veel plezier alvast, samen (vader dochter wow) en straks aleen.
    annebert