Dag 1 vertrek en Dag 2 Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 1 vertrek en Dag 2 Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 1 vertrek en Dag 2 Las Vegas

Blijf op de hoogte en volg Erik

02 Mei 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

30-4-14
Eindelijk was de grote dag dan daar, op Koninginnedag vertrokken Iris en ik voor drie weken resp. twee maanden naar de USA.
Gedurende de reis leek het wel of alles tegenzat: Lange wachtrij tijdens het inchecken op Schiphol zodat we nog net een hamburgertje als ontbijt konden pakken voordat we naar de gate moesten.
De vlucht naar Houston van bijna 10 uur was lang genoeg om drie speelfilms achter elkaar te bekijken. Doordat we met de tijd meevlogen was het totale besef van tijd verdwenen. In Houston begon het gedonder. Eerst lange rijen bij de immigratie. De man begon al met e opmerking of ik samen met mijn jongere vrouw op vakantie ging, toen hij ook vernam dat ik geen baan had en dat Iris alleen nog vijf weken doorging werd het hem wat teveel. Hij kalkte iets achter op ons inreisdocument dat er voor zorgde dat we er bij de volgende controle er uit gepikt werden voor kofferinspectie, wat overigens een wassen neus bleek. De, overigens aardige, beambte deed iets wat deed denken aan een act met een grabbelton. Even zonder kijken met de handen door de inhoud van één reistas en het was akkoord, we mochten verder. Intussen waren we door dat gehannes al flink achter op schema. Bij het volgende controlepunt voor de binnenlandse vluchten wederom enorme rijen, op onze opmerking dat wij al moesten inchecken een arrogante blik die zei dat wij echt geen uitzonderingspositie hadden. Just hold the line! Uiteindelijk hebben wij hard hollend het vliegtuig wat naar Vegas ging bereikt. Daar bleek dus dat wij niet de enige waren.. er werdt nog ruim een half uur gewacht op reizigers van andere vluchten en op vertraagde bagage.
Toen eindelijk de lucht in, we waren nog niet met de achterwielen van de grond of daar kwam het volgende nieuws: In Los Angeles waren de computers van de luchtverkeerleiding, die ook de afhandeling in Las Vegas regelen, uitgevallen. Keuze doorvliegen was niet mogelijk want er was niet genoeg reservebrandstof aan boord om rond te blijven cirkelen. Het plan was om een tussenlanding in New Mexico te maken en daar te wachten op verder nieuws. Gelukkig werd tijdens de daling naar Albuquerque duidelijk dat de storing was verholpen en doorvliegen naar Las Vegas was weer toegestaan. Maar wederom een half uurtje vertraging. In Las Vegas nog een tijd naar de koffers lopen zoeken, wel gevonden en tevergeefs de ATM proberen leeg te trekken omdat ik vergeten was de Europadekking bij ING om te zetten in Werelddekking.
We hadden 31 dollar (en een creditkaart) om naar het hotel te komen, uiteindelijk een shuttlebus gepakt wat maar 18 dollar koste voor ons beiden. Tot slot nog een enorme rij voor de incheckbalie van hotel Circus Circus.
Dan het goede nieuws: de kamer was zeer ruim, comfortabel en rustig en er is een uitstekende gratis internetverbinding. 's Avonds zijn we nog even naar de Stratosphere te lopen en hebben we de eerste Whoppers naar binnen gewerkt. De bedden lagen heerlijk, alleen door alle adrenaline heb ik weinig geslapen terwijl ik toch al 24 uur achter elkaar wakker was.

1-5-14
Vandaag alweer om negen uur het bed uit, Iris en ik hadden honger!
We besloten deze dag de Strip af te lopen, prachtige enorme hotels gezien. Ik ben binnen een paar uur in Rome, Venetië, Parijs, New York en Luxor geweest. En dat te voet! 's Morgens ontbeten met pancakes, eieren en bacon. 's Middags gelunchd bij Panda Food en na het ophalen van de auto naar de KFC en de Mac Donalds geweest. Ja, het fastfood glijd uitstekend naar binnen!
Onze huurauto is een splinternieuwe Hyundai Elantra, met maar 1150 miles (1800 km.) op de teller. Dat wordt zeer voorzichtig rijden!!! Hij rijdt heerlijk en na een kwartiertje reed ik al over de Strip, de belangrijkste weg in Vegas met twee maal vijf rijstroken. We hebben ook al boodschappen gedaan bij de Walmart, een grote koelbox en veel frisdrank en water, want morgen beginnen we aan de Roadtrip naar St. George en Kenab, vlakbij Mount Zion Park. Vanuit een prachtig Vegas zeg ik: We're going on an Adventure!!!

• 02 Mei 2014 - 07:45

Luud:

Het was te voorspellen dat je vertraging op ging lopen. Koninginnedag bestaat al een jaartje niet meer. Geeft niet hoor. Veel plezier Ik ga jullie volgen.
    Grt. Luud

• 02 Mei 2014 - 08:47

Chris:

Oh Oh, niet alleen maar junkfood he, ook gezond eten. Maar wel heel erg veel genieten!
    Voorzichtig rijden Erik, hoe doe jij dat want dat is tegen natuurlijk. Have fun.

• 02 Mei 2014 - 09:06

Veronica :

Hi HI wij zijn ook in Rome!! kapotte fiets gehad en in heel Italie geen Koga dealer. via Koga nederland krijg ik een nieuwe display en dan maar veel kaarsjes aansteken in de Pieter en hopen dat die het doet. ga vanmiddag een huurfiets ophalen , zonder fiets is balen we zitten daarvoor te ver van Rome. Verder zien we veel en vliegen de weken voorbij, gaan morgen onze 4 de week al in.

Mooi verhaal Erik, wat een reis joh, gelukkig hebben jullie nu alles zo'n beetje op de rit lijkt het. hele fijn dagen en wij zien al weer uit naar je volgende verhaal!! ciau!

• 02 Mei 2014 - 09:15

Annebert:

jesus, Erik, wat heerlijk dat Iris jou bij je heeft, dat ze die shit niet alleen heeft hoeven te doen! kanonne.... wat een bijzondere reis, leuk dat we mee kunnen reizen.....heel heel veel plezier aan een andere kant van de wereld... Annebert