Dag 3 Kanab en Dag 4 Flagstaff - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 3 Kanab en Dag 4 Flagstaff - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 3 Kanab en Dag 4 Flagstaff

Blijf op de hoogte en volg Erik

04 Mei 2014 | Verenigde Staten, Flagstaff

2-5-14
Vanochtend vertrokken we al heel vroeg naar de Hoover Dam, om zes uur waren Iris en ik al wakker en besloten we maar gelijk te gaan.
Uitchecken kon via de tv, heel makkelijk. Onderweg hebben we nog ontbeten bij de Starbucks en even na negen uur wamen we aan bij de Hoover Dam, de grootste stuwdam van de USA, gebouwd om Las Vegas van water en stroom te voorzien, want al die lampjes kosten heel wat energie.
Ik vond het fantastisch, Iris minder, die stootte haar teen en weigerde vervolgens om deze dag ook nog maar een meter te lopen!
Vlakbij de Hoover Dam is ook de Hoover Dam Bridge, een enorme boogbrug, en jullie voelen het al aan komen, ook die moest bezocht worden.
Vervolgens zijn we door het Lake Mead Nat. Park naar St. George gereden alwaar we hebben gelunchd bij de Denny's. Toen nog het laatste stuk naar Kanab. EEn adembenemende route door Mount Zion Nat. Park, één van de mooiste natuurgebieden in de USA. Langs haarspeldbochten en nauwe tunnels de bergen door. Aangekomen in Kanab bleek het zwembad nog dicht, twee weken geleden zaten ze nog in de sneeuw en nu was het 36 graden. 's Avonds hebben we nog de Pizza Hut bezocht en gingen we wederom vroeg naar bed. Iris wordt van een nachtbraker een vroege vogel!

3-5-14
Vanmorgen vertrokken we om 7.30 uur uit Kanab. Vandaag ging de reis naar Flagstaff. Vanmorgen zijn we eerst naar de Glenn Canyon Dam gereden, ook weer zo'n enorme stuwdam. Daarna bij de Subway een broodje gehaald en vervolgens door gereden naar Flagstaff, een plaats net buiten het Grand Canyon Nat. Park van waaruit we morgen de tocht naar de Grand Canyon zullen starten. Omdat we al rond twee uur bij het motel aankwamen (dat komt omdat je door twee tijdzone's en vier staten heen reist, heel verwarrend.) besloten we nog naar een wildpark te gaan. Met onze gloednieuwe hagelwitte bolide reden we om vier uur het wildpark Bearizona binnen, een park met loslopende Berggeiten, bizons, wolven en Grizzlyberen. Je moet af en toe een gokje nemen, ook buiten Vegas. Gelukkig ging alles goed en zijn we er weer heelhuids uitgekomen. Moe maar voldaan terug naar ons motel, ook hier het zwembad gesloten, mede door een verbouwing waardoor we morgen ook het ontbijt mislopen. Overigens is een ontbijt hier een plak cake, een bak koffie en een appel, niet echt een toptraktatie. Het is nu half elf en ik sluit mijn verhaal af, want we moeten er morgen weer vroeg uit.

• 04 Mei 2014 - 15:34

Annebert:

oef brug Erik, weet je nog de Zeeland brug.....

• 04 Mei 2014 - 16:01

Mariska :

Leuk Erik om dit te zien ga zelf begin juni maar dan met de motor wij starten in L.A.
    geniet er van