Dag 7 en 8 Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 7 en 8 Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 7 en 8 Los Angeles

Blijf op de hoogte en volg Erik

08 Mei 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

6-5-14
Vanmorgen zijn we wederom vroeg uit Barstow vertrokken, we hadden een prachtig motel met daarbij een prima ontbijt.
We gingen lekker op weg, het laatste stuk van de Mojave Desert, totdat ik toevallig even op de meter van de tank keek. Ik schrok me rot, ik was helemaal vergeten te tanken en had nog voor 42 mijl in de tank. In Nederland geen probleem want daar is om de 10 km wel een tankstation maar hier niet. We zijn de eerste afslag er af gegaan, hebben links en rechts wat rondgevraagd en gelukkig wist iemand een pomp. Met nog voor 16 mijl op de teller kon ik m weer vol laten gooien. Daarna de grens van Californië overgestoken, gelijk in de file, er was een hele brug opgeblazen, er was brand uitgebroken en men was nog volop aan het blussen. DE snelweg ging van vijf naar één baantje. Een half uur verloren, terwijl we haast hadden want de tour in het Dodger Stadium zou om 11.30 beginnen. Door gebruik te maken van de speciale poolstrook op de snelweg, alleen voor minimaal twee inzittenden, schoten we lekker op. We kwamen 5 minuten voordat de tour zou beginnen aan, maar ze waren al vertrokken. Door een medewerkster werden we speciaal door het stadion geloodst om alsnog aan te sluiten. We bleken met maar drie personen te zijn! De gids vertelde van alles en we mochten bijna overal in, in de kleedkamers, de persruimtes, de VIP boxen, we mochten ook op het veld en zelf in de dug-out. Het was heel leuk om op een echt MLB veld te staan. Na het bezoek aan de LA Dodgers zijn we naar LA Downtown gegaan en hebben het Staples Center waarde LA Lakers en de Clippers spelen gezien, en een kort bezoek aan het ultra-moderne Disney Music Centre gebracht, hier worden grote klassieke concerten gegeven. Ook zijn we door Chinatown gereden en hebben de Watts Towers, moderne kunst in de trant van Gaudi, bezocht.
Daarna zijn we naar ons motel gegaan om vervolgens 's avonds nog naar Long Beach, waar de Queen Mary ligt, een zusje van de Titanic. En we hebben heerlijk gegeten in een steakhouse op de pier.

7-5-14
Vanmorgen moesten we al om negen uur in Burbank, Noord L.A. zijn, waar zich de Warner Bros Studio's bevinden. Ik had hier ter plekke een VIP tour geboekt bij de filmstudio's die Iris haar favoriete serie Pretty Little Liars uitzend. Ik m'n honkbal, Iris haar TV-series. We waren wederom precies op tijd ondanks de idiote drukte, ik ben wel wat gewend maar als je hier elke dag doorheen moet wordt je gillend gek, enorme verkeerschaos, het is gewoon een wonder dat er niet om de vijf kilometer een auto op z'n kant ligt.
Het bezoek was fantastisch, van alles gezien filmlocaties, geluidstudio's, decor en kostuumafdelingen en rekwisietenopslag. Alles is hier nep, zelfs de verkeersdrempels.
Na dit bezoek over Holywood Blvd gelopen, waar zich de Walk of Fame of Fame bevind, vele honderden sterren in het wegdek met iedereen die iets te betekenen had of heeft in de muziek, film, of, theater. Van Marilyn Monroe tot Marilyn Manson. Daarna, je moet toch een beetje de dag doorkomen over Sunset Boulevard gereden. Via een tussenstop in het motel (Iris had haar lange broek vergeten) door gereden naar Anaheim, zuidoost L.A., waar het stadion van de Angels is. We waren er ruim op tijd zodat we nog een hotdog konden eten en het stadion een beetje bekijken. Het is niet zo mooi als Yankee Stadium maar je mag wel overal in. Na de pré-ceremonie waarin Derek Jeter werd geërd, begon de wedstrijd. De Yankees vlogen er in, Derek Jeter sloeg een homerun en binnen no time hadden ze een voorsprong van 1-6, de Angels deden nog wel wat meer kwamen niet meer terug, de Yankees liepen nog verder uit en wonnen uiteindelijk met 2-9. Het was geweldig om mee te maken, er waren heel veel Yankee-fans en de sfeer was opperbest. Eindelijk heb ik de Yankees een keer, live, zien winnen. Ik moet vaker naar uitwedstrijden gaan. Om elf uur waren we terug en Iris was door de lange dag gesloopt maar vond het wel een hele leuke dag.
Morgen gaan we een beetje uitslapen en Beverly Hills bekijken.

• 08 Mei 2014 - 13:19

Madelon:

Leuke foto's! Gaaf dat jullie het hele stadion gezien hebben! Ben ook erg benieuwd naar Iris d'r nieuwe reisverslag.. Hier gaat alles goed,missen jullie wel maar vermaken ons nog prima! Kusjes xx hou van jullie