Dag 19 en 20 Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 19 en 20 Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 19 en 20 Las Vegas

Blijf op de hoogte en volg Erik

20 Mei 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

18-05-14
Vanmorgen zijn we heel rustig opgestaan en ben ik even alleen gaan ontbijten, Iris is zo moe dat ze nog verder wil slapen. Om 10.30 zijn we pas vertrokken, we hoefden nog maar zo’n 260 km te rijden. Eerst hebben we bij de Walmart nog even de laatste boodschappen voor Iris gedaan: mascara, lintjes voor in je haar en een naaisetje, dat is alles wat een jonge vrouw nodig heeft!
Omdat Iris niet had ontbeten zijn we in Primm, op de grens van Californië en Nevada, waar al gelijk de casino’s en de mega hotels beginnen, en dan is het nog 60 km tot Las Vegas, naar de Mc Donalds gegaan voor een klein burgertje, ik had alleen een ijsje want ik was nog vol van ’t ontbijt. Daarna zijn we eerst naar Hertz gereden om de auto een dag langer te boeken, zo kunnen we zelf om 3 uur ’s nachts naar het vliegveld rijden en zijn we niet afhankelijk van dure taxi’s en in Vegas brand altijd licht dus we zullen niet verdwalen. Bovendien is Bram, onze TomTom vriend een rots in de branding, we zijn geen enkele keer verdwaald! En hij deed het vrijwel meteen, overal, alleen in Downtown San Francisco was de ontvangst door de enorme dichtheid even wat minder, maar dan herstelde hij zich razendsnel.
Nadat we onze autohuur hadden geregeld zijn we naar het hotel gereden, we wilden vreselijk graag het zwembad in, zo graag dat we na het inchecken ons gewoon in de parkeergarage hebben omgekleed omdat dit sneller was dan eerst naar de kamer te gaan. Toen we ongeveer twee minuten in het water lagen begon het vreselijk te waaien, Iris kreeg het koud en wilde naar de kamer. Lekkere actie…. We bleken op de 29ste etage, de bovenste te zitten. Helaas valt het uitzicht iets tegen, Circus Circus zit aan het einde van de Strip en er staat dwars vlak voor ons een tweede hotelflat van 32 verdiepingen. Maar we zien wel de Strip!
’s Avonds zijn we naar het Bellagio gereden en hebben daar de auto geparkeerd, allemaal free! Ons idee was om een hamburger in het restaurant van Gordon Ramsey, dat in Hotel Hollywood zit, te gaan eten maar er stond een rij van 60 mensen te wachten, we zouden zeker een uur in de rij moeten staan voor een plekje, nou voor een hamburger doe ik dat niet, ook al ie van een topkok!
We hebben dus een ander eettentje opgezocht en een biefstuk gegeten, voor hetzelfde geld als dat ik bij Ramsey kwijt geweest zou zijn. Daarna zijn we een stuk over de Strip gelopen, het is prachtig, al die glitter en glamour en Iris wilde naar het MGM, want daar zou een party zijn in de nieuwe nachtclub. De sterren waren er ook, maar niet alleen er stond een rij van zeker duizend mensen in de lobby om naar binnen te kunnen. We hebben geen ster gezien, maar het bleek dat Tïesto draaide. We zijn hier trouwens populair want morgen draait Afrojack en overmorgen DJ Hardwell. En dat gedurende een week of twee! Holland Rules!!
Uiteindelijk kwamen we bij de Bellagio Fountains aan, we hadden mazzel want de show die wij zagen was gelijk de laatste van de avond vanwege de harde wind, als je een kwartiertje had staan kijken was je al gedouched. Tenslotte in de auto in de late-avond spits naar huis.

19-05-14
Vanmorgen hebben we tot 9.30 uur in bed gelegen en zijn daarna om 11.00 gaan brunchen in één van de vele buffetrestaurants in het hotel. Ontbijten met omelet, hamburgers, stukken beenham, salades en softijs, ’t is weer eens wat anders.
Daarna zijn we naar Mandelay Bay gereden voor een bezoek aan het Shark Riff waar de haaien over je heen zwemmen, in het Luxor de tentoonstelling over de geschiedenis en ondergang van de Titanic gezien, waar we er bijna uitgestuurd werden omdat ik iets teveel fotografeerde, wat verboden was en tenslotte zijn we naar Siegfried & Roys Secret Garden and Dolphin Habitat in het Mirage geweest om naar de dolfijen, witte leeuwen en witte panters te kijken. Toen een enorme ruzie met Iris gehad, ’t moest een keer gebeuren, en daarna hebben we het op de hotelkamer weer goed gemaakt. We zijn weer vriendjes. Vanavond heeft Iris bijgeslapen en heb ik wat rond gelopen beneden door de eindeloze zalen met fruitautomaten en roulette en black jacktafels. Het doet me niets, ik heb er nog geen quarter aan gespendeerd. Nu gaan we effe samen wat te eten halen, alweer… en wat kleine souvenirs kopen. Daarna de avond besluiten met kaarten, dat doen ze wel meer hier in Vegas.