Dag 6: "rustdag" in Bilbao - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 6: "rustdag" in Bilbao - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 6: "rustdag" in Bilbao

Blijf op de hoogte en volg Erik

21 September 2017 | Spanje, Bilbao

Vandaag een dagje rustig aan. Althans dat was de bedoeling. Na een ontbijtje om 7.30, je moet er toch uit samen met de pelgrims die wel vertrekken, om 9.00 eerst maar terug gegaan naar de Basiliek van Begona, die gisteren dicht was. Probleem: hij ligt boven op de berg, dus weer 700 treetjes omhoog, kerk beyoeken en weer 700 treetjes omlaag. Daarna en combibezoek aan de kathedraal van Bilbao en de St. Antonkerk. Met audioguide voor een arme pelgrim maar 2,00, een koopje. Daarna door het centrum naar Corte Ingles, de Bijenkorf zeg maar, voor een riem want mijn broek begint al van de kont te zakken.
Vervolgens naar het Guggenheim museum geweest, een bijzonder prachtig gebouw, daar de tentoonstellingen bezocht, dat was iets minder. Alleen zeer moderne kunst, daar heb ik niet zo veel mee.
Daarna door de stad naar de Arena voor het stierenvechten gelopen, hoewel er hier nog altijd evenementen worden georganiseerd was hij nu gesloten. Tot even terug naar de herberg voor een kleine siesta.
Om in de avond terug naar het centrum te gaan voor een hapje eten. Ik heb besloten om vanavond een echte Spaanse maaltijd tot me te nemen en kom uit bij een klein restaurantje waar ik voor 21,50 langoustines, een enorme karbonade, patas, piementos, een flan als dessert en koffie krijg. En o ja, dat willen jullie horen, ook de wijn en het water ontbreekt niet.
Ik zorg dat ik om 21.00 terug ben in de herberg want morgen wordt de tocht weer voortgezet. Al met al heb ik toch vandaag denk ik een kleine 15 kilometer door de stad gewandeld, dus van een rustdag is niet veel terecht gekomen.

  • 22 September 2017 - 11:39

    Dieb:

    Kluuf man.... je komt helemaal afgetrained terug... en het tannusseizoen loopt op zijn einde. Verkeerd gepland...
    Leuk je verhalen !!

    kus dieb

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 28 Juni 2012
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 52530

Voorgaande reizen:

16 September 2023 - 07 Oktober 2023

Camino Portugués - deel 2

18 September 2021 - 08 Oktober 2021

Camino Portugués - deel 1

14 September 2019 - 05 Oktober 2019

Camino del Norte - deel 2

15 September 2017 - 02 Oktober 2017

Camino del Norte - deel 1

30 April 2014 - 22 Mei 2014

Drie weken door de USA

12 September 2012 - 22 Oktober 2012

Pelgrimsreis naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: