Dag 11: Santander - Santillana del Mar - Reisverslag uit Vega de Valcarce, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 11: Santander - Santillana del Mar - Reisverslag uit Vega de Valcarce, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 11: Santander - Santillana del Mar

Blijf op de hoogte en volg Erik

26 September 2017 | Spanje, Vega de Valcarce

Vanmorgen redelijk op tijd op gestaan: a. Lange etappe voor de boeg en b. Carlo lag nog in bed. Snel een ontbijtje genomen in een bar vlakbij en ja hoor, Carlo kwam ook binnen, gelukkig was ik bijna klaar en moest hij nog beginnen. Afscheid genomen met de woorden: Tot (N)Ooit.
De wandeling ging quiet easy, voor dat ik het wist was ik bij de spoorbrug over de rivier. Nog even verkeerd gelopen wat een gelukje bleek want 30 sec. voordat ik de brug op zou gaan kwam er een trein aan, ik hoorde hem al aankomen en toeteren en had tijd genoeg on aan se kant te gaan.
Na de oversteek gelijk maar pauze gehouden en gelunched met tortilla. Toen doorgelopen door een landschap vol vergezichten. Het was warm maar gelukkig stond er ook een windje. Normaal hebik het niet zo op windjes maar deze was heerlijk. Uiteindelijk kwam ik om 16.15 in de kleine herberg aan. Maar twee kamers met elk zes bedden.
Santillana del Mar is een heel oud, maar ook toeristisch stadje. Het is één van de topattracties van Cantabrië, de provincie waar ik nu doorheen loop. Honderden Spanjaarden. Betekend dat het eten van vanavond wel wat duurder gaat uitvallen want de prijzen zijn ook toeristisch, niks goedkope pelgrimsmaaltijd. Maar zien wat deze avond brengt. T is in ieder geval gezellig druk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 28 Juni 2012
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 52459

Voorgaande reizen:

16 September 2023 - 07 Oktober 2023

Camino Portugués - deel 2

18 September 2021 - 08 Oktober 2021

Camino Portugués - deel 1

14 September 2019 - 05 Oktober 2019

Camino del Norte - deel 2

15 September 2017 - 02 Oktober 2017

Camino del Norte - deel 1

30 April 2014 - 22 Mei 2014

Drie weken door de USA

12 September 2012 - 22 Oktober 2012

Pelgrimsreis naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: