Dag 14: La Franca - Villahormes - Reisverslag uit Villahormes, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 14: La Franca - Villahormes - Reisverslag uit Villahormes, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 14: La Franca - Villahormes

Blijf op de hoogte en volg Erik

29 September 2017 | Spanje, Villahormes

Vanmorgen om 7.30 opgestaan. Niet zo lekker geslapen als ik gehoopt had omdat het matras knijterhard was. Ontvangen door Maria de hospitalera met een goed ontbijtje, drie tostadas, twee muffins, boter, jam, vruchtensap en een enorme pot koffie. Afscheid genomen met de nodige dank en vijf euro fooi gegeven.
Toen op pad gegaan naar het vissersplaatsje Llanes, twintig kilometer verderop. En raad is wie ik daar tegenkwam, m'n Brabantse vriend Carlo. Nog heel even gekletst en toen elkaar het beste gewenst want hij ging nog maar vier kilometer door en ik ging er nog 15 doen. Het weer ging betrekken en ik wilde met oog op het weekend zover mogelijk komen. Uiteindelijk om 16.30 in Villahormes gestopt. In een herberg in the middle of nowhere. Daar Elske uit Utrecht tegengekomen die tegenslag had door ontstoken scheenbenen. Gezellig samen zitten keuvelen, een paar biertjes gedronken en de lokale specialiteit gegeten, grote witte bonen met bloedworst en spekreoen, heel voedzaam. Omdat er hier geen zak te doen is en het na bijna twaalf dagen mooi weer nu zachtjes regent zit ik nu maar een beetje te pielen met de telefoon. Hopenlijk is het morgen weer droog, ik heb nog zo'n 55 km voor de boeg tot m'n eindpunt en daar heb ik nog twee dagen voor. Vanavond dus vroeg er in en morgen gezind weer op!

• 30 September 2017 - 10:13

Veronica:

55km is toch maar een dag voor jou? veel succes en zon de laatste dagen.