Dag 16: La Isla - Villavicosia - Reisverslag uit Gijón, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 16: La Isla - Villavicosia - Reisverslag uit Gijón, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 16: La Isla - Villavicosia

Blijf op de hoogte en volg Erik

01 Oktober 2017 | Spanje, Gijón

Vanmorgen maar vroeg vertrokken want ik wilde ruim op tijd in Villavicosia aankomen. Het was nog een pittig tochtje met zowaar nog een beklimming. En dan zijn die laatste loodjes inderdaad zwaar. Tenslotte kwam ik om 13.00 in Villaviciosa aan. Ik had besloten de bus van 15.20 naar Gijón te nemen en had dus nog tijd genoeg om de hoofdstad van Appelcider country te zien. Ze zijn hier gek op die veredelde appelsap. Op een terrasje lekker 's middags alvast de maaltijd genuttigd, je weet maar nooit in Gijón.
De bus (touringcar) was keurig op tijd, bagage onderin en voor maar 3 eurootjes werd ik luxe naar Gijón vervoerd. Het eerste pension waar ik naar toe wilde bleek helemaal niet meer te bestaan, maar even zoeken heb ik nu een kamertje midden in het centrum en maar vijf minuten lopen naar het busstation, belangrijk voor morgen. Ik heb inmiddels ook al uitgebreid door de stad gewandeld, de grootste op de route. Uiteindelijk heb ik de avond afgesloten met bier en schaaltjes olijven. Net de rugzak gepakt voor de thuisreis, morgen de laatste spulletjes erin en dan maken we er weer een pakketje van.
Terugkijkend ben ik tevreden, ik heb 436 km gelopen door ruig gebied met enorm veel mooie kleine strandjes en inhammetjes. Ik heb het enorm getroffen met het weer. Ik heb heerlijk gegeten. Ik heb niet zo veel kennissen gemaakt als op de vorige trip maar dat komt door o.a. mijn tempo waardoor ik bijna iedereen achter mij heb gelaten en omdat er op deze Camino gewoon veel minder pelgrims zijn. Er zijn dagen geweest dat ik er maar twee of drie tegenkwam onderweg maar ik moet ook toegeven dat ik toch best vaak alleen ben geweest en dat ik toch ook wel weer verlang naar huis.
Ik hoop dat jullie mijn verhaaltjes gewaardeerd hebben, dank iedereen die een reactie gestuurd heeft (behalve CaminoFrans) en hou jullie op de hoogte wanneer het tweede deel van se tocht gaat plaatsvinden. Vanuit Gijón, tot ziens

  • 01 Oktober 2017 - 23:00

    Christa:

    Ik heb van je verhaaltjes genoten maar ben wel heel blij dat je morgenavond weer heerlijk thuis bent❤❤❤❤

  • 01 Oktober 2017 - 23:23

    Peter:

    Erik, bedankt voor je mooie verhalen. Ik ben trots op je

  • 01 Oktober 2017 - 23:31

    Janette:

    Idd genoten, goede reis naar huis en tot gauw xx

  • 02 Oktober 2017 - 06:40

    Ron Holwerda:

    Top gedaan Kluuf.
    Het blijft leuk om je te volgen.
    Goede reis vandaag.
    ✈️

  • 02 Oktober 2017 - 07:59

    Luud Van Der Geest:

    De wereld heeft een schrijver in je verloren. Leuke verhalen.

  • 02 Oktober 2017 - 08:43

    Veronica:

    ha Erik , goede reis naar huis . ik heb met veel plezier en regelmatig met een grote glimlach je belevenissen gelezen...super leuk om je zo te volgen. tot snel

  • 02 Oktober 2017 - 11:57

    Jos Mannes:

    Hi Erik,
    Geweldig, wat een prestatie! Het was heel leuk om je belevenissen te volgen.
    Goede reis naar huis en rust lekker uit.
    Groet, Jos Mannes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 28 Juni 2012
Verslag gelezen: 1293
Totaal aantal bezoekers 52290

Voorgaande reizen:

16 September 2023 - 07 Oktober 2023

Camino Portugués - deel 2

18 September 2021 - 08 Oktober 2021

Camino Portugués - deel 1

14 September 2019 - 05 Oktober 2019

Camino del Norte - deel 2

15 September 2017 - 02 Oktober 2017

Camino del Norte - deel 1

30 April 2014 - 22 Mei 2014

Drie weken door de USA

12 September 2012 - 22 Oktober 2012

Pelgrimsreis naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: