Dag 11 San Jose en Dag 12 Gilroy - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 11 San Jose en Dag 12 Gilroy - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 11 San Jose en Dag 12 Gilroy

Blijf op de hoogte en volg Erik

12 Mei 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

10-5-14
Vanmorgen zijn we eerst gaan ontbijten in Kitty's Kitchen, eieren en toast. Daarna getankt en op weg gegaan naar San José. Al vrij snel kwamen we bij de San Simeon Bay, waar het schitterende Hearst Castle ligt, het mooiste kasteel van de USA, ingericht dor krantenmagnaat Randolph Hearst. We zijn tot aan het bezoekerscentrum gekomen en schrokken van de wachttijd en de toegangsprijs, 40 dollar p.p. Bovendien zou een bezoek zo maar 4 uur van onze tijd kosten.
Ik twijfelde nog maar Iris sprak haar veto uit. Daarna langs de schitterende kustweg door de bergen met z'n vele haarspeldbochten naar Carmel gereden een kustplaatsje waar Clint Eastwood de burgemeester is. We zijn Dirty Harry niet tegengekomen maar hebben wel het strand en het Carmel Mission Museum bezocht, een katholieke missiepost uit 1771. Interessant om te zien hoe de Spanjaarden California hebben ontdekt en er hun voetsporen hebben achtergelaten. Zelfs Paus Johannes Paulus II is hier geweest en heeft er een mis opgedragen. Daarna zijn we doorgereden naar Monterey en hebben nog even de Fishermans Wharf bekeken. Toen via Gilroy, waar we langs een enorme outlet reden, doorgereden naar San Jose. Daar naar ons motel gereden, even gezwommen en 's avonds maar weer eens naar de Burger King gegaan.

11-5-14
Vandaag waren we toe aan een dagje shoppen, het blijkt dat de outletcentre's allemaal buiten de stad liggen waar er genoeg parkeerruimte is. Dus zijn we vandaag teruggereden om eens heerlijk te shoppen. In Gilroy zit zo'n shoppingmall, bijna 200 winkels waaronder Guess, Gap, Reebok en Under Armour. Zowel Iris als ik hebben wat dingetjes gekocht, niet te veel want ten eerste is het een budgetvakantie en ten tweede is de keuze beperkt, In tegenstelling tot New York en Miami zijn ze hier niet op toeristen ingericht en verkopen ze alleen items van de Giants en de Oakland A's. Niks voor een Yankee fan, helaas. Tegen drie uur hebben we bij de Applebee's heerlijk French Onion soup en spareribs gegeten. Daarna zijn we doorgereden naar ons motel in Civic Center, San Francisco. We hebben hier een mooie kamer met zelfs een bankstel en een eethoek. Nadat we een snelle duik in het zwembad hebben genomen zijn we in de auto gestapt en hebben gepoogd een Italiaan te scoren. Rijden in het donker in een nog onbekend San Francisco is gen succes, door de vele wolkenkrabbers valt de GPS regelmatig uit, het is allemaal eenrichtingverkeer en het is druk.
Na lang rijden, waarbij we volgens mij al het halve centrum hebben doorkruist, maar er weinig van gezien hebben, hebben we bij een Italiaanse afhaaltent vier verse slices Pizza weten te scoren, die we vervolgens op de kamer hebben opgegeten. Morgen eerst maar weer eens boodschappen doen want de drank is op.