Dag 5: Gernika - Bilbao - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 5: Gernika - Bilbao - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 5: Gernika - Bilbao

Blijf op de hoogte en volg Erik

20 September 2017 | Spanje, Bilbao

Na en nacht in een herberg die goed leek, maar eigenlijk knudde was, de douchekop ontbrak, de wc was verstopt, en j kon je kleren alleen maar wassen met koud water, ben ik na het ontbijt om 8.00 uur maar snel op pad gegaan.
Het weer was goed, hoewel nog wat koud in de morgen. Na een aardige klim en verder niet al te zwaar kwam ik al om 11.30 in Larrabetzu aan. Daar een colaatje en twee boccadilos genomen en toen verder. Tot aan Zamudio ging het eigenlijk super makkelijk, voetpad en horizontaal. Maar daarna kwam het toetje van de trip, een bergbeklimming van 400 meter hoog. Wel prachtige vergezichten maar wat hebben mijn voetjes en knietjes daar aan?
Natuurlijk moesten al die geklommen meters ook weer gedaald worden. Enfin, om 15.30 kwam ik dan, als eerste pelgrim van de dag, bij de herberg aan. Een hele mooie, schone, van alle luxe voorziene herberg. En dat voor maar 11 euro. Ik heb gelijk voor twee nachten geboekt want morgen ga ik Bilbao verkennen. ´s Morgens naar de kathedraal en St. Ankton kerk en ´s middags naar het Guggenheim museum.
Vandaag alvast door de stad gelopen en alles een beetje bezichtigd, vanavond naar de Burger King: onbeperkt frisdrank en gratis wifi, even een aantal innings van de Yankees gekeken.
Om 22.00 gaat hier de deur op slot, dus ik ben nu binnen. Dat moet ook wel want de herberg is in een straat die volzit met Noord-Afrikaanse, veelal duistere figuren, de politie staat overal en de straat bestat alleen maar uit levensmiddelen- en electronicawinkels en kappers. Je voelt je niet echt op je gemak als je hier ´s avonds als toerist loopt.
Nu lekker uitrusten, morgen meer, a manana.

  • 20 September 2017 - 22:20

    Robin :

    Tip: Mooie plek om een tv te kopen Kluuf! Beetje afdingen....zijn ze in Noord Afrika wel gewend!

  • 20 September 2017 - 22:32

    Erik Kluver:

    Ja lekker, dan loop ik nog 10 dagen met een 58 inch flatscreen op m'n rug, goed plan.

  • 21 September 2017 - 09:18

    Veronica:

    wat een tocht Erik, Bennebroek volgt je dageijks, ik lees alleen over cola .... waar is die lekkere spaanse wijn.... mag dat niet als pelgrim?

  • 21 September 2017 - 14:39

    Rosemarie:

    Hi Eric, zijn een paar flinke klimmen die je al gedaan hebt zeg!! Als voedingcoach lees ik je verhalen met kromme tenen :-/ haha . Maar zonder die "pet" is het super leuk je te volgen. Succes verder.

  • 21 September 2017 - 17:25

    Erik Kluver:

    De wijn volgt meestal nadat ik het stukje heb geschreven. Als ik die volgorde omdraai krijg ik geen letter meer op papier. En in gezonde voeding zit voor mij te weinig brandstof. Cola is ook voor de energie, maar vanmorgen heb ik verse jus d'orange gedronken dus dat is weer een goedmakertje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 28 Juni 2012
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 52546

Voorgaande reizen:

16 September 2023 - 07 Oktober 2023

Camino Portugués - deel 2

18 September 2021 - 08 Oktober 2021

Camino Portugués - deel 1

14 September 2019 - 05 Oktober 2019

Camino del Norte - deel 2

15 September 2017 - 02 Oktober 2017

Camino del Norte - deel 1

30 April 2014 - 22 Mei 2014

Drie weken door de USA

12 September 2012 - 22 Oktober 2012

Pelgrimsreis naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: