Dag 15: Villahormes - La Isla - Reisverslag uit La Isla, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 15: Villahormes - La Isla - Reisverslag uit La Isla, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 15: Villahormes - La Isla

Blijf op de hoogte en volg Erik

30 September 2017 | Spanje, La Isla

Vanmorgen afscheid genomen van Elske, die met haat ontstoken scheenbenen nauwelijks nog vooruit te branden was. Het heeft de hele nacht geregend en toen ik vertrok had ik voor de zekerheid alle regenkleding maar aangetrokken. Het was droog maar de lucht was zwanger van de regen en kon elk moment bevallen. Na een half uur lopen toch maar weer alles uitgetrokken want ik had het bloedheet. Na drie uurtjes lopen begon het dan echt te regenen dus alles weer aan! Wat een gekloot! Want de weggetjes werden spekglad en kwamen vol met plassen te staan. Om 12.00 in Ribadisella werd het eindelijk droog. Onderweg kwam ik Anne tegen, een gozer van bijna 35, uit de Paul Krugerstraat, hoe gek kan je het bedenken. Samen een eind opgelopen maar hij wilde eigenlijk nog even surfen, het stikt hier van de surfstranden, en ik wilde door. Elkaar goede teis gewenst en elk ons weegs gegaan.
Uiteindelijk ben ik vis prachtige kustpaadjes terecht gekomen in La Isla, normaal wen vakantieoord voor de Espagnolen, maar nu uitgestrorven. Na de schoonmaak terug gelopen naar één van de weinige restaurants die nog open was.
Daar mrt Jana, uit Praag, de avondmaaltijd genuttigd. Ik heb daar voor het eerst cider, de specialiteit uit Asturgië, genomen.Op de weg terug nog even twee biertjes gekocht voor vanavond.
Kom ik in de herberg en wie zitten daar? Ja hoor, Anne, die toch maar is doorgelopen en Carlooooooo, die onderweg is aangehaakt. Drie Bederlandeds op de tien gasten in de herberg, als dat geen gezellige avond wordt!!! Morgen het laatste stukje, nog maar 22 km.en dan de bus naar Gijon. Geeft me de tijd om even rustig de stad te bekijken en toch op tijd op het vliegveld te zijn. Morgen het laatste verslag vanuit Spanje. Adios, amigos.

  • 01 Oktober 2017 - 00:23

    Robin:

    Laatste ‘loodjes’ Kluuf! Zet ‘m op!

  • 01 Oktober 2017 - 22:03

    Fieke Vlaar:

    Wat jammer dat het al weer bijna is afgelopen heb met plezier iedere dag je verhaal gelezen nu moet ik een jaar wachten op een vervolg. Zie je weer als je thuis bent nog een laatste mooie dag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 28 Juni 2012
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 52510

Voorgaande reizen:

16 September 2023 - 07 Oktober 2023

Camino Portugués - deel 2

18 September 2021 - 08 Oktober 2021

Camino Portugués - deel 1

14 September 2019 - 05 Oktober 2019

Camino del Norte - deel 2

15 September 2017 - 02 Oktober 2017

Camino del Norte - deel 1

30 April 2014 - 22 Mei 2014

Drie weken door de USA

12 September 2012 - 22 Oktober 2012

Pelgrimsreis naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: