Dag 13: Comillas - La Franca - Reisverslag uit La Franca, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 13: Comillas - La Franca - Reisverslag uit La Franca, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 13: Comillas - La Franca

Blijf op de hoogte en volg Erik

28 September 2017 | Spanje, La Franca

Vandaag redelijk vroeg uit de veren, de herberg was overvol en ik wilde in alle rust opstarten. Na het vertrek er achter gekomen dat ik m'n pet de avond ervoor in het restaurant had laten liggen. Ik moest er toch naar toe voor het ontbijt en gelukkig hadden ze m nog. Ik wordt echt vergeetachtig soms, vooral na de vino tinto.
De hele dag een lekker tempo aangehouden, helemaal alleen gelopen. Toch is er langzamerhand een blaar aan het ontstaan onder mijn linker hiel. Komt door de opspringende kiezeltjes die in de schoen terecht komen omdat ik al dagen in korte broek loop. Vervelend, maar ik kan er mee lopen, doorprikken geeft alleen maar meer ellende.
Uiteindelijk in de provincie Asturië terechtgekomen. Ik was al snel in Colombres, een dorp vol Spanjaarden met Indianenroots. De herberg zag er verlaten uit en ik besloot een klein stukje door te lopen naar het plaatsje La Franca. Hier in een hele kleine herberg terecht gekomen, t is meer een bed and breakfast. Voor maar 15 euro een tweepersoonskamer, waar ik alleen gebruik van maak, een ontbijtje en m'n was wordt gedaan. Dat is heel mooi.
In het enige restaurant, waar ook veel truckers komen, heerlijk gegeten. Paella, visschotel, salade en citroenmousse toe, dit keef maar met een biertje erbij. Vanavond vroeg onder de wol, in een echt bed, opgemaakt en al. Ik denk dat ik zo slaap als een marmot. Trusten allemaal, snaveltjes dicht en oogjes toe.

• 28 September 2017 - 21:20

Veronica:

misschien toch een lange broek aan trekken? slaap lekker en morgen weer gezond op en een mooie dag.