Dag 9: Hazas (Liendo) - Noja - Reisverslag uit Noja, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 9: Hazas (Liendo) - Noja - Reisverslag uit Noja, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 9: Hazas (Liendo) - Noja

Blijf op de hoogte en volg Erik

24 September 2017 | Spanje, Noja

Vandaag, zondag, "uitgeslapen" dat betekend in mijn geval pas om 9.00 vertrekken. Eerst een goed ontbijtje gedaan en toen aan de tocht begonnen. Het plan was Guemes, zo'n 35 km lopen. Maar het liep iets anders, we begonnen de dag met een aardig steil klimmetje, daarna kwam ik, over het strand van Laredo lopend bij het kleine pontje aan wat me naar Santõna moest bergen. Helaas was ie net vertrokken dus moest ik een kwartiertje wachten. Na de overtocht was ik wel toe aan een lunch. Een paar heerlijke Raciones en een colaatje genomen.
Daarna via de kustweg naar een zeer steile beklimming: over een afstand van een kilometer, honderdvijftig meter omhoog en weer omlaag, over levensgevaarlijke rotspaadjes. Gelukkig was het droog, anders kom je hier niet zonder kleerscheuren overheen.
Het was inmiddels zo rond één uur en de temperatuur was opgelopen tot 28 graden. Na de rots volgde er weer een wandelijk over een prachtig strand. En de oceaan bleef maar lokken: kom nou zwemmen! Maar ik durfde alle bagage niet onbeheerdop het brede strand achter te laten. Toen ik in Noja, een leuke kleine badplaats aankwam was de keuze snel gemaakt: stoppen, de plaatselijke herberg opzoeken, inchecken, spullen opbergen en snel naar het strand. Ik heb tweemaal gezwommen in de Atlantische Oceaan en heerlijk op het strand liggen zonnen, het leven is een feestje. En zondag is toch een rustdag!! Betekend wel dat ik morgen 26 km moet lopen om Santander te bereiken.
Elk voordeel heeft z'n nadeel. Vanavond prlgrimsmenu, dat betekend meestal salade, stukje varken of kip, een toetje en natuurlijk vino tinto. Proost alvast en tot morgen.