Dag 38 Muxia - Santiago de Compostela - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 38 Muxia - Santiago de Compostela - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 38 Muxia - Santiago de Compostela

Blijf op de hoogte en volg Erik

19 Oktober 2012 | Spanje, Santiago de Compostella

Vanmorgen uit m´n slaap ge-sms-t door Tom, die vanuit Hawaii het bericht doorgaf dat de Yankees er uitlagen. Dat vondt ie reuze grappig. Het zij hem vergeven, ik ben in een prima stemming. Dit hotel is zo goed dat ik bijna niet meer weg wil. Het ontbijt is super, verse jus d´orange, verse croissants, vers fruit. Een waar paradijs. Na het ontbijt nogmaals naar de uiterste punt van Muxia gelopen en nogmaals de hoge rotspunt beklommen.

Met de zonis het hier zo iddylisch. Ook Soazig en Bouduain waren hier aangekomen en vertrekken straks ook weer met dezelfde bus als ik. Daarna gelunched op het terrasje voor het hotel, witte wijn, aardappelsalade en Gamba´s al Aillo.

Om 14.00 nog een kopje koffie genomen en afscheid genomen van Erica, de gastvrouwe van A la Lolo, een dikke fooi achtergelaten, wat was mijn verblijf hier fijn.

Om 14.30 kwam de bus naar Santiago. Voor 7.70 twee uur in de bus gezeten en door Galicië gereden. In Santiago bij het busstation uitgestapt en met Soazig, Bouduain en Alain, die wel een kamertje wilde in het pensionnetje dat ik al gereserveerd had, richting centrum gelopen.

Daar weer mijn spulletjes geinstallerd en Alain een rondleiding door Santiago gegeven. Zelfs nu nog oude bekenden van de Camino tegengekomen. Na dit stukje afgerond te hebben ga ik even een eettentje opzoeken.

Tijdens het rondlopen door de kleine straatjes van Santiago Mike, de zwager van Ab uit Ruinen tegengekomen en Günther, één van de duitsers die op de fiets naar Santiago was gegaan. Het eettentje was echter niet veel. Ik zat alleen. De salade en de cordon-blue smaakte maar matig. Zonde. Op de kamer nog even wat gelezen en toen gaan slapen.

  • 19 Oktober 2012 - 19:21

    Fieke Vlaar:

    Zeg Erik,misschien kun je voor een reisbureau werken, want je foto's zijn zo geweldig , ze kunnen zo in een reisbrochure.

  • 19 Oktober 2012 - 22:57

    Willem Jan:

    Volgens mij ben je diep tevreden dat je bent doorgelopen na Santiago. Naar het begin zal ik maar zeggen.
    CUsoon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 28 Juni 2012
Verslag gelezen: 996
Totaal aantal bezoekers 52724

Voorgaande reizen:

16 September 2023 - 07 Oktober 2023

Camino Portugués - deel 2

18 September 2021 - 08 Oktober 2021

Camino Portugués - deel 1

14 September 2019 - 05 Oktober 2019

Camino del Norte - deel 2

15 September 2017 - 02 Oktober 2017

Camino del Norte - deel 1

30 April 2014 - 22 Mei 2014

Drie weken door de USA

12 September 2012 - 22 Oktober 2012

Pelgrimsreis naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: