Dag 37 Finisterre - Muxia - Reisverslag uit Fisterra, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 37 Finisterre - Muxia - Reisverslag uit Fisterra, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 37 Finisterre - Muxia

Blijf op de hoogte en volg Erik

18 Oktober 2012 | Spanje, Fisterra

Vanmorgen pas om 10.00 het hotel verlaten en eerst even met Christa, die weer in het K.G. ligt, zitten skypen. Het was heel fijn om elkaar weer eens in de ogen te kunnen kijken, weliswaar ben ik over 5 dagen weer, even, thuis maar op dit moment is het even nodig.

Om 11.10 ging de bus van Finisterre naar Cee, daar een overstaptijd van een uur, voor Spaanse begrippen snel want de bus rijdt hier niet zo vaak. Zo gaat er morgen maar twee keer per dag een bus naar Santiago, als je die mist zit je dus vast.

Toen om 12.45 de bus naar Muxia genomen, daar samen met Judy uit Canada eerst even naar de kustlijn vol rotsen gelopen, mooi om te zien hoe woest de golven op de rotsen uiteenspatten. Vervolgens bij toeval in hotel A de Lolo terecht gekomen. Een regelrechte topper. Een prachtige slaapkamer, mooie badkamer en zelfs een eigen patio. Ook het personeel is engelssprekend en zeer vriendelijk. Het hotel ziet er uit als een plaatje. Modern en fris.

Na even tot rust te zijn gekomen de paraplu gepakt, want het regende weer eens en hetplaatsje ingegaan. Muxia is net als Finisterre een vissersplaatsje aan de Cabo del Morte maar dan 10 x zo mooi. Leuke straatjes, huisjes vrolijk gekleurd, netjes, leuke restaurantjes. Ik kon de verleiding niet weerstaan en ben bij éé´n restaurantje buiten onder de luifel gaan eten. Salade, mosselen en patatas. Met een copa de vino tinto, heerlijk.

Inmiddels begon het aardig op te klaren, tijd om naar het Sanctuario Da Nosa Senora De Barca te gaan, een kerkje op de uiterste rotspunten. Omgeven door uieenspattende golven, wat een prachtig gezicht. Daarna naar de vuurtoren gegaan en tenslotte de grootste rotspunt beklommen die een schitterend uitzicht over de baai, de zee en het plaatsje Muxia geeft.

Nu het zonnetje weer terug is besloten om vanavond hier terug te komen en hopen dat ik de zon in de zee kan zien zakken onder het genot van een biertje en waat pistachenootjes.

Wat kan zo´n dorpje, zo´n uitzicht en het opgeklaarde weer de stemming toch doen omslaan. Dit is één van de mooiste plekjes waar ik deze reis geweest ben. Momenteel zie ik het weer helemaal zitten.

• 18 Oktober 2012 - 18:29

Veronica :

geniet vooral van al het moois Erik en tot gauw.
    groetjes Veronica

• 18 Oktober 2012 - 18:39

Chris:

en natuurlijk vanmorgen het zien van je dierbare echtgenote!

• 18 Oktober 2012 - 18:40

Chris:

Trouwens, ik mis de foto's.

• 18 Oktober 2012 - 18:58

Ronald:

Nou Erik, het lijkt wel alsof je nu eindelijk vakantie hebt... Het is je gegund. Je hebt een prachtige prestatie geleverd! Nu je iets minder ver op een dag loopt, lees ik trouwens ook minder over bier en wijn. Hebben die zaken iets met elkaar te maken soms...?

• 18 Oktober 2012 - 19:28

Oma Van Ritchie:

Ja jammer dat je vrouw weer in het k.G is maar ik vind je topper dat je dit heb gedaan en die dierbare echtgenote heel veel sterkte.

• 18 Oktober 2012 - 22:53

Annebert:

genieten erik.... klinkt heel mooi!!

sterkte chris!!

• 19 Oktober 2012 - 07:50

Mark Steffens:

Tja, beste Erik,

zo gaat dat nu eenmaal. Voor- en tegenspoed liggen af en toe vlak bij elkaar. Gelukkig leer je daardoor wel beter te relativeren en zo te zien lukt dat je aardig. Om maar een voorbeeld te noemen: ik kan me nog heel goed de eerste twee weken motorvakantie in Noorwegen in 2008 herinneren. De eerste twee weken af en toe ontzettend takkeweer en 's nachts een paar graden boven nul in een tentje. Later toch mooi weer gekregen en leuke dingen meegemaakt. Achteraf lach je er om en kijk eens waar ik nu ben....

Een leuke afsluiting van je tocht gewenst en ik hoop dat je er op een positieve manier op terug kunt kijken. Maar jou kennende lukt dat wel. Alvast een goede thuisreis gewenst en doe de rest van de familie de groeten.

Groet uit Noorwegen