Dag 1: Haarlem - Porto - Reisverslag uit Porto, Portugal van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 1: Haarlem - Porto - Reisverslag uit Porto, Portugal van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 1: Haarlem - Porto

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik

16 September 2023 | Portugal, Porto

Oké, de eerste dag zit er op.

Vandaag om 15.15 naar de bus gebracht die mij naar Schiphol reed, inchecken gaat tegenwoordig via de pinpas. Leve de vooruitgang, niet vergeten weer uit te checken want anders is t een dure rit.

T is hier zalig weer, 25 graden en in Porto schijnt de regen met bakken uit de lucht te komen.

De vlucht vertrok op tijd, m’n bagage kwam netjes van de band, ik had de juiste metrolijn, ook met overstappen ging t goed, het weer is hier gewoon heerlijk, nergens een drupje te zien. Het hostel had al geappt waar ik bleef maar ik kon ze geruststellen: om 21.45 was ik ter plekke. Ik heb dezelfde kamer als 2 jaar geleden, dus alles ging volgens plan.

Inmiddels ben ik wel uitgehongerd en omdat alles zo voorspoedig ging, in een opperbeste stemming. Ik heb mijzelf dus getrakteerd op een goed dinertje: het kleine restaurantje Viva tegenover het hostel is nog tot 23.00 open. en ik krijg een zalmtartare als voorafje en gebakken mosseltjes als hoofdgerecht. Het is alsof ik in een aflevering van Masterchef terecht ben gekomen. Alles ziet er fenomenaal uit en smaakt fantastisch. Helemaal als er ook nog een heerlijk wit wijntje bij komt

Een goed begin is het halve werk.

Wel de wekker gezet want morgen moet ik al om 7 uur op. Want om 8 uur vertrekt de bus naar Arouca. Welterusten en tot morgen.

• 17 September 2023 - 06:07

Joke:

Heel veel plezier en bom camino

groetjes van pelgrim Joke

• 17 September 2023 - 08:38

Fieke Vlaar:

Erik veel plezier de komende tijd , het begin is in ieder geval al goed [e-1f44d]

• 17 September 2023 - 08:58

LOES RODERMOND:

Wat een heerlijk begin Erik, heel veel wandelplezier!

• 17 September 2023 - 09:11

Tiny De Vries:

Fijn dat je goed bent aan gekomen en wandelen over de lange brug.het eten zag er heel goed uit. Genieten deze reis.

• 17 September 2023 - 09:22

Janette Van Der Geest:

Veel plezier [e-1f48b]

• 17 September 2023 - 09:28

Willem Jan:

Way to go[e-1f60f]

• 17 September 2023 - 09:47

Maggy&Stan:

Niks gelezen over een toetje… morgen dan maar. Veel wandelplezier, Maggy[e-38]Stan

• 17 September 2023 - 10:30

Ada En Henk.:

Om Camino Erik, wens je mooie tour. Ada en Henk.

• 17 September 2023 - 19:45

Olof Kluver:

Hi Broer,

Goed begin is het halve werk,dus verwen je zelf maar met een goede basis maaltijd[e-1f600]

Je zult het weer nodig hebben met al die km voor de boeg[e-1f609]

Succes weer met je avontuur!

• 18 September 2023 - 10:54

Murielle:

Geniet van de wandeling, de natuur, de rust en stilte.