Dag 2: Arouca 516 Bridge en Pavia Walkways - Reisverslag uit Arouca, Portugal van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 2: Arouca 516 Bridge en Pavia Walkways - Reisverslag uit Arouca, Portugal van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 2: Arouca 516 Bridge en Pavia Walkways

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik

17 September 2023 | Portugal, Arouca

Vanmorgen al om kwart voor zeven opgestaan, bang om te laat te komen voor de bus die mij naar de Arouca 516 Bridge en de Pavia Walkways bracht. Ik was ruim op tijd maar er was op deze zondagmorgen nog nergens iets open om een koffietje en een croissantje te scoren. Ik ging dus met enorme trek de minibus in.

Gelukkig maakten we na een klein uurtje rijden een tussenstop zodat ik alsnog aan mijn ontbijtje kwam: twee espresso’s, een appeltaartje en een zoet croissant voor nog geen 4 euro. Spotprijsje.

Na de stop gingen we op weg naar de brug, inmiddels kwam het met bakken uit de lucht.

Trui en regenjas aan en gaan met die banaan. Op de brug een snoeiharde wind die de brug behoorlijk deed schommelen. 516 meter lang en zo’n 175 meter boven het riviertje de Pavia. Alles was gelukkig goed beveiligd maar een aantal koos toch eieren voor het geld en durfde de overtocht niet aan. Aan de overkant begon de Pavia Walkways, een bijna 8 km traject over een houten wandelpad langs de ravijnwand. Eerst honderden treden naar beneden en toen eindeloos over spekgladde houten vlonderdelen. Ik was echter goed voorbereid en was zo snel dat ik aan het eind 45 minuten voorlag op de rest van het gezelschap. Tijd voor een cola’tje en effe genieten van de rust.

Na de wandeling gingen we terug naar Arouca, waar we de lunch kregen voorgeschoteld. In kleipotten gegaarde kalfsstukken, een soort draadjesvlees, aardappeltjes en spinazie. Glaasje Vinho Verde erbij. Erg lekker. Daarna gingen we naar een winkel gespecialiseerd in Portugese zoetigheden. We kregen een selectie voorgeschoteld, een espresso erbij, ik zit vol. Nog even naar de kerk in Arouca geweest, was niet echt bijzonder, het klooster hebben we maar van het programma geskipt omdat we anders veel te laat terug zouden zijn.

Uiteindelijk waren we om kwart voor vijf terug.

Daarna mijn eerste stempeltje voor dit jaar gehaald in de kathedraal, want die is morgen, als ik na het ontbijt ga lopen, nog niet open. Ik denk dat ik vanavond maar vroeg te bed ga, t was een inspannende dag. Toch nog bijna 14 km gelopen.

Vejo você amanhã.

• 17 September 2023 - 19:22

Joke:

Hi Erik,

dat is echt een mooie brug maar ik zou daar ook niet op durven stappen. Ziet er echt schitterend uit. En lekker kan je in Portugal voor weinig.

Bom Camino

• 17 September 2023 - 19:22

Willem Jan:

[e-1f4a4]

• 17 September 2023 - 19:29

Maggy&Stan :

slechts 14km en zoveel lekker eten… pas je wel een beetje op je lijn? Groetjes Maggy[e-38]Stan

• 17 September 2023 - 19:57

Olof Kluver :

Ziet er pittig uit wat een hoogte!

Jammer dat het weer een beetje tegen zat[e-1f614]

Eten zag er weer goed uit,gister was dan zeker op Sterre niveau[e-1f600]

Weltrust ,succes met de 1e etappe!

• 17 September 2023 - 19:57

Olof Kluver :

• 17 September 2023 - 20:56

Robin:

Goed bezig Kluuf! Geniet ervan en drink wijn met mate.....veel maten!

• 18 September 2023 - 06:56

Rebecca Duindam:

Kanjer!

• 18 September 2023 - 08:52

Jan En Tiny :

Dat was een pittige wandeling over de brug met de wind en regen maar wel heel mooi [e-1f642]

• 18 September 2023 - 09:04

Lies Schilp:

stoer hoor over die brug, heel veel plezier en succes met je tocht.

• 18 September 2023 - 12:54

Ronald :

Goed bezig Erik! Je hebt toch niet een appeltje naar beneden gegooid hè…?[e-1f609]

• 18 September 2023 - 13:35

Loes Rodermond:

Geweldig Erik, wat heerlijk om dit te kunnen doen, genieten maar!