Dag 4: Vila Chã - Esposende - Reisverslag uit Esposende, Portugal van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 4: Vila Chã - Esposende - Reisverslag uit Esposende, Portugal van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 4: Vila Chã - Esposende

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik

19 September 2023 | Portugal, Esposende

Goedenavond, hier wederom bericht van uit Portugal. Ik heb het grootste deel van deze aflevering vanuit mijn ligstoel aan de rand van het zwembad geschreven.

Het leven van een pelgrim is zwaar, mensen.

Gisteravond nog even naar het strand van Vila Chã geweest om daar een tosti te nuttigen en de zee in de zee te zien zakken. Zodra de zon weg is wordt het ook gelijk kouder en binnen min van tijd is het donker.

Heerlijk geslapen, geen last gehad van de overdosis olijven en om kwart voor zeven vertrokken. Er was helaas nog geen café open voor een ontbijt dus pas na twee uur lopen kwam ik in Vila do Conde waar ik koffie met lekkere zoetigheden heb genomen. Een Pastei de Nata, een gesuikerde croissant en een super grote muffin moeten mij weer nieuwe energie geven. Na deze stop weer drie uur gewandeld en toen een pauze genomen met het welbekende colaatje. Daarna was het nog een uurtje naar mijn hostel.

Ja, mensen, ik heb voor vannacht en morgennacht via Booking.com gereserveerd. Dit mede ingegeven door het feit dat het super druk is op deze Camino en ik gisteren zowat te laat was voor een plekje in de herberg. En Erik gaat natuurlijk niet in de stal slapen.

En als je dan iets boekt, doe het dan goed. Een hostel aan de rand van het plaatsje Esposende met regendouche, zwembad en ligstoelen. Weliswaar iets uit het plaatsje maar je mag de fiets lenen om naar het restaurant of de supermarkt te gaan.

Vanavond ben ik naar het centrum gelopen, ong. 15 minuten, en heb op de plaatselijke Grote Markt bij een restaurantje een heerlijke verse hamburger met patatjes weggewerkt. Ik kan er weer even tegen.

Vandaag in prachtig weer, soms zelfs iet te warm, ruim 33 km afgelegd. Morgen op naar Viana do Castelo.


  • 19 September 2023 - 22:16

    Joke:

    Hi Erik,

    je gaat als een speer. Leuk om jou verslag te lezen over plekken waar ik vorige week ook heb gelopen. De hostels zijn goed. Ik kijk uit naar het volgende verslag. Geniet en bom Camino


  • 19 September 2023 - 22:28

    Dieb:

    Lekker pik, je gaat weer lekker !!


  • 20 September 2023 - 07:20

    Iris :

    Blijft toch iets bijzonders hé, de zee de zee in zien zakken! Geniet ervan ouwe [e-2665]️


  • 20 September 2023 - 08:43

    LOES RODERMOND:

    Je bent goed bezig Erik, ik geniet van je verslagen en je enthousiasme!


  • 20 September 2023 - 10:04

    Maggy&Stan:

    hoi Erik, in Nijmegen heeft de helft van de deelnemers na 4 dagen last van de voetjes. Hoe is het met de blaren? Alles nog ok? Volgens mij ga je lekker… groetjes Maggy[e-38]Stan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 28 Juni 2012
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 52724

Voorgaande reizen:

16 September 2023 - 07 Oktober 2023

Camino Portugués - deel 2

18 September 2021 - 08 Oktober 2021

Camino Portugués - deel 1

14 September 2019 - 05 Oktober 2019

Camino del Norte - deel 2

15 September 2017 - 02 Oktober 2017

Camino del Norte - deel 1

30 April 2014 - 22 Mei 2014

Drie weken door de USA

12 September 2012 - 22 Oktober 2012

Pelgrimsreis naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: