Dag 3: Porto - Vila Chã - Reisverslag uit Labruge, Portugal van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 3: Porto - Vila Chã - Reisverslag uit Labruge, Portugal van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 3: Porto - Vila Chã

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik

18 September 2023 | Portugal, Labruge

Vanmorgen om zeven uur opgestaan want het ontbijt was pas vanaf 7.30 uur. Een goed ontbijtje met een broodje eitje, twee zelfs. Glaasje jus d’orange en kopje koffie. Daar kan ik een tijdje op vooruit.

Om 7.50 de deur van het hostel achter mij dichtgetrokken. De route is super eenvoudig. Tot aan Foz do Douro loop je langs de rivier tot je bij het strand komt.

Daar sla je rechtsaf met de zee aan je linkerhand. Als je dit verkeerd doet moet je zwemmen. Daarna ga je over boulevards en paden van houten vlonderdelen richting noorden. Na twee uur lopen kom je dan bij een kleine haven die je middels een lange brug oversteekt. Door weer, langs de stranden, over de vlonders. Het plan was om in Labruge de herberg op te zoeken.

Maar om 12 uur was ik al op de plaats van bestemming, dat komt omdat het alleen maar vlak is, dan ga ik veel harder.

Omdat de herberg aldaar pas om 14 uur zijn deuren opent en ik nog redelijk fit was besloot ik om door te lopen. In het kleine plaatsje Vila Chã kwam ik langs een restaurantje dat tjokvol met pelgrims zat.

Het was inmiddels half één. Tijd voor de lunch. Ik heb samen met Philippe uit Berlijn zeebaars, patatas bravas en salade gegeten. Twee biertjes erbij, dat kan, want ik heb besloten hier in de plaatselijke herberg mijn voetjes ten ruste te leggen. Vandaag 30,4 km gelopen. Dat is genoeg, ik hoef niet volgende week weer thuis te zijn. Voordeel is dat ik morgen minder ver hoef te lopen ook zo’n 30 km.

De herberg hier is klein, twee kamers met elk tien bedden, maar was om half drie al vol, ik was één van de laatsten. Wat dat betreft is er wel een groot verschil met de tocht in Corona-tijd van 2021. Nu heb ik in één dag meer pelgrims gezien dan toen tijdens de hele tocht van drie weken.

Het weer is weer helemaal opgeknapt, strak blauwe lucht en zo’n 23 graden.

Ik heb even het kleine plaatsje bekeken en even de voetjes gekoeld in de Atlantische Oceaan. Daarna twee biertjes en wat (55!) olijven genuttigd op een terrasje aan het strand. Is heel goed voor de spijsvertering. Nu even rusten en daarna vanavond nog een klein hapje, denk ik.

Morgen weer met goede moed en een nog gezond lijf verder, fijne avond allen.


  • 18 September 2023 - 18:55

    Dieb:

    Je gaat weer lekker ouwe ! Respect !!


  • 18 September 2023 - 22:11

    Joke:

    Hi Erik,

    ik was vorig jaar in Vila Cha. Bij een bar/ restaurant en daar achter was een huis waar je kon slapen. Ik denk dat je blij moet zijn omdat je niet in Labruge bent gebleven. De verhalen die ik hier heb gehoord over die albergue zijn niet best. Geniet heerlijk van deze nieuwe en mooie Camino. Ik moet nog 46 km wandelen en dan zit het er voor mij op.

    groetjes


  • 19 September 2023 - 03:31

    Ann Leeksma:

    Ha Erik,

    Mooi je wandel-ervaringen te lezen. Wat een kilometers loop jij daar. Groot respect


  • 19 September 2023 - 12:24

    Maggy&Stan:

    hoi Erik, je hebt je ritme te pakken . 4 biertjes en ruim 30km. Hij gaat lekker. Vandaag richting Esposende? Groetjes Maggy [e-38]Stan


  • 19 September 2023 - 15:25

    Jan En Tiny :

    Het gaat maar goed de eerste dag zit erop nu de rest nog sterkte.


  • 19 September 2023 - 19:17

    Lies Schilp:

    Lekker bezig topper[e-1f44d]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 28 Juni 2012
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 52724

Voorgaande reizen:

16 September 2023 - 07 Oktober 2023

Camino Portugués - deel 2

18 September 2021 - 08 Oktober 2021

Camino Portugués - deel 1

14 September 2019 - 05 Oktober 2019

Camino del Norte - deel 2

15 September 2017 - 02 Oktober 2017

Camino del Norte - deel 1

30 April 2014 - 22 Mei 2014

Drie weken door de USA

12 September 2012 - 22 Oktober 2012

Pelgrimsreis naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: