Dag 2: San Sebastian - Zumaia - Reisverslag uit Zumaia, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 2: San Sebastian - Zumaia - Reisverslag uit Zumaia, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 2: San Sebastian - Zumaia

Blijf op de hoogte en volg Erik

17 September 2017 | Spanje, Zumaia

Vanmorgen rustig aan gedaan, half acht opgestaan omdat een dronken Brit om zeven uur pas op de kamer aankwam. Luide snurker. Na een ontbijt om 8.30 gaan lopen richting Zarautz, een kleine plaats 22 km verderop. Het was een tocht over een zeer moeilijk begaanbaar pad vol met rotsblokken, gelukkig was het droog anders was het spekglad geworden.
Rond het middaguur kwam ik al op de boulevard van Zarautz aan en na een snelle lunch besloot ik door te lopen.
Via een prachtige weg langs de kust kwam ik tenslotte om 15.45 in het kleine plaatsje Zumaia aan. Ik overnacht in een tot herberg omgebouwd klooster. Slaap in een tweepersoons cel en overal hangen afbeeldingen van Maria en heiligen. Maar wederom alleen een vrijwillige bijdrage dus mij hoor je niet.
Tijdens het bezoeken van het stadje kom ik twee Koreanen tegen die ook in de herberg slapen. SoYoing en SonSung, geen setje maar elkaar ook gevonden op de Camino. Ze spreken uitstekend Engels en we besluiten om met elkaar wat te gaan eten. Natuurlujk wordt t tapas en bier. SoYoing doet bijna elke etappe per bus, ze wist niet dat er bergen waren. En SonSung heeft vandaag wel 15 km gelopen, z'n voeten zitten vol met blaren. Die halen Santiago wel.
Morgen een zeer zware etappe. Ik moet kiezen tussen 12,5 of 36 km. Ik ga natuurlijk voor de 36! Maar er zitten wel twee grote klimmen in van 500 meter hoog. En t wordt slecht weer. T wordt dus de dood of de gladiolen. Morgen horen jullie meer, of niet....

• 17 September 2017 - 21:55

Christa:

Als t echt slecht weer wordt kies dan voor de Gladiolen.
    Zolang je maar niet achter de geraniums hoeft

• 17 September 2017 - 23:18

Robin:

You go Kluuf! Ga voor de 36 én de gladiolen én wijn én tapas!