Vlak voor het vertrek - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Vlak voor het vertrek - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Vlak voor het vertrek

Blijf op de hoogte en volg Erik

11 September 2012 | Nederland, Haarlem

Sinds het laatste verslagje heb ik van velen een reactie gekregen op het stukje in het Haarlems Dagblad. Vaak hoorde ik, uit onverwachte hoek: "Hé, ik heb jou in de krant zien staan, leuk stukje, man" Mijn reis is dus niet onopgemerkt gebleven. Geweldig dat zoveel mensen meeleven.

Vorige week ging ik op weg met Iris naar de training van de junioren van RCH. Daar aangekomen werd ik totaal verrast door een, door Christa georganiseerde, surprise-party. Niet alleen de junioren van RCH bleken in het complot te zitten, ook familie, vrienden en mijn teamgenoten van Kinheim. Christa had gezorgd voor mooie shirtjes en we gingen een mixed partijtje softballen onder leiding van Ponky.
Het ging helemaal nergens om maar toch werd er af en toe fanatiek gespeeld. De lol stond echter voorop.

Na afloop was er taart en drank. Iris en Madelon hadden zich ontzettend uitgesloofd op versierde taart en cupcakes. Maar ook waren er allerlei andere lekkere dingetjes. Hierbij nogmaals mijn hartelijke dank aan iederéén. Ook voor de geschenken die ik mocht ontvangen.

Ook heb ik afgelopen weekend mijn echte verjaardag gevierd met mijn naaste familie en goede vrienden. We zijn naar Pieterburen geweest om lekker te ontspannen en om te wadlopen. Tot op je knieën in de prut, heerlijk. Mede door het heerlijke weer werd het een geweldig weekend. Ik heb o.a. een hele mooie camera gekregen waar ik vele foto's van mijn reis mee hoop te maken.

Nu is het dinsdagavond, de vooravond van mijn vertrek. Alle bagage zit in de rugzak, zo'n 11 kilo. Daar komt dan tijdens de tocht alleen nog anderhalf tot twee liter water bij. Morgenochtend vroeg, om 4.30 uur, is het vertrek naar Rotterdam Airport.
Om 7.10 uur vlieg ik dan naar Biarritz, aan de zuidwest kust van Frankrijk. Vandaar ga ik met de trein naar St. Jean Pied de Port. Dat is het beginpunt. De eerste nacht slaap ik in een bekende, door Nederlanders geleide, herberg: L'Esprit du Chemin.

Daar begint donderdagmorgen de eerste etappe van 146 meter hoogte, via een bergcol van 1410 meter naar een spaans klooster op 952 meter hoogte. Onderweg passeer ik de grens tussen Frankrijk en Spanje. Het is één van de zwaarste etappe's maar ik ben gelukkig goed getraind: ik heb wel 10 keer het Kopje van Bloemendaal bedwongen!

Ik heb er dus ontzettend veel zin in, maar aan de andere kant weet ik ook dat ik mijn gezin, en vooral Christa, in niet ideale omstandigheden achterlaat. Dat gevoel is niet prettig. Maar Christa vindt dat ik, ondanks alles, gewoon moet gaan. We zien wel hoe het loopt. Gelukkig nemen de meiden hun verantwoordelijkheid en kunnen we rekenen op steun van velen. En, zoals Christa zo treffend opmerkt: "Joh, over ruim zes weken zitten we lekker samen aan het strand, de tijd gaat sneller dan je denkt!"

Tot de volgende blog die, waarschijnlijk, uit Spanje komt.

  • 11 September 2012 - 20:09

    Annebert :

    heel heel heel veel plezier en succes Erik. dat het je alles mag brengen waar je naar verlangd hebt. het thuis allemaal prima zal verlopen zodat jij ook in alle rust je lang voorbereide plan kunt uitvoeren.

    dat het weer mee zit, en je geniet tot op het bot.

    veel liefs, en alle moois voor onderweg.

    Annebert

  • 11 September 2012 - 20:35

    Veronica:

    lieve Erik een hele goede reis en ga genieten van elk moment!!
    voor het thuisfront, heel veel sterkte en succes. wij houden contact met jullie allemaal!
    veel groeten Veronica en Willem Jan

  • 11 September 2012 - 23:23

    Ron Holwerda:

    Hoi Kluuf,

    Eindelijk is het zover. Na maanden voorbereiding gaat het nu echt gebeuren.
    Wij willen je heel heel sterkte wensen om deze zware tocht te volbrengen.
    Maar dat zal wel lukken. Ook voor Chris en de meiden sterkte o
    Kluuf zolang te moeten missen.

    Gr. Ron & Emmelien

  • 12 September 2012 - 10:20

    Tom:

    Kluufster,

    Succes man, geniet er vooral van. Maak er net zo'n feest van als je andere loopjes. Ik ga mijn best doen je achter de plaat te vervangen, maar dat is niet makkelijk, ;).
    Natuurlijk ook succes voor Chris en de dames, het is wel lekker rustig even in huis, maar dat is ook niet alles.

    Ik kijk uit naar het volgende verslag. Voor je het weet, staan we met z'n allen in Compostella klaar om je te verrassen met een potje softbal.

    Latersssss,

    #22

  • 12 September 2012 - 10:42

    Herman:

    Kluuf,

    Eindelijk dan de lange tocht om je hoofd even leeg te maken. Hoewel, is die hele lange wandeling dan wel nodig. Geniet ervan en kom terug met de mooiste verhalen. Sterkte aan de dames maar het is inderdaad maar 6 weken.
    Groet,
    #13

  • 12 September 2012 - 19:54

    Christa:

    Lieve schat, vanmorgen jou samen met Madelon en Iris weggebracht, heel veel plezier met je trip en maak je over mij maar geen zorgen, je weet dat we veel vrienden en familie heb waarop ik op terug kan vallen. Nu is het jouw tijd, liefie ik hou van je en ben zo tyrots op je!

  • 13 September 2012 - 00:10

    Olof:

    He broer,

    Goede vlucht gehad,inmiddels gearriveerd bij je beginpunt neem ik aan?
    Dus kan het avontuur starten!
    Heel veel succes met de eerste etappe,geniet van alles op je tocht!

    Gr.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 28 Juni 2012
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 53002

Voorgaande reizen:

16 September 2023 - 07 Oktober 2023

Camino Portugués - deel 2

18 September 2021 - 08 Oktober 2021

Camino Portugués - deel 1

14 September 2019 - 05 Oktober 2019

Camino del Norte - deel 2

15 September 2017 - 02 Oktober 2017

Camino del Norte - deel 1

30 April 2014 - 22 Mei 2014

Drie weken door de USA

12 September 2012 - 22 Oktober 2012

Pelgrimsreis naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: