Dag 1 Rotterdam - St. Jean Pied de Port - Reisverslag uit Biarritz, Frankrijk van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 1 Rotterdam - St. Jean Pied de Port - Reisverslag uit Biarritz, Frankrijk van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 1 Rotterdam - St. Jean Pied de Port

Blijf op de hoogte en volg Erik

12 September 2012 | Frankrijk, Biarritz

Vandaag is de dag van vertrek, om 3 uur wakker geworden van de opwinding. Naar Rotterdam Airport gereden, met Christa en de kids nog een kopje koffie gedronken en daarna het afscheid. Een raar "verlaten" gevoel overviel me: nu ben ik zes weken alleen! De eerste keer in 50 jaar.

De vlucht ging snel al puzzelend doorgebracht. Op vliegveld Biarritz Siriane ontmoet, een Amsterdamse van 31, en Johan en vijftiger uit Almelo. Johan wilde graag met de taxi maar Siriane en ik besloten toch met de bus en de trein te gaan. Een avontuurlijke reis van bijna 2 uur.

In de trein de eerste verhalen, Siriane heeft totaal niet getraind en niets geregeld, ook een manier om de camino te beginnen.

Na aankomst in St. J.P.d.P. gelijk naar de herberg L´Esprit du Chemin gelopen en mijn spullen neergezet. Siriane moest nog een pelgrimspas halen en besloot alvast aan de Camino te beginnen. Afgesproken dat we elkaar in Roncevalles weer ontmoeten.

Johan bleek ook in dezelfde herberg als ik te zitten. Na een aanvankelijk stugge kennismaking zijn we met elkaar naar een terrasje gelopen en hebben daar een wijntje genomen ( en nog één, en nog één, en nog één)

Om half acht begon de avondmaaltijd. Na een voorstel-rondje een heellijke maaltijd gekregen met tomatensoep, pasta met salami en zelfgebakken appeltaart. Ook hier kwamen de flessen wijn weer op tafel.
Wat een heerlijke warme ontvangst, een goed begin geeft hoop voor de rest van de tocht.

Daarna om 22.00 uur te bed. Heerlijk geslapen.

• 13 September 2012 - 15:28

Arjen:

He Jan de Wandelaar,

Je bent goed begonnen lees ik. Wijn, wijn en nog eens wijn ;) Geniet er lekker van en niet op de laatste plaats van je indrukwekkende tocht. Ik reken op een paar mooie verhalen in je blog!

Gr. Arjen

• 13 September 2012 - 19:50

Fieke:

Hoi Erik, wil je wel onthouden hoe de lekkere wijntjes heten , kunnen wij er een drinken als je weer thuis bent. Heel veel plezier onderweg. Fieke