Eindelijk op weg, maar kom ik aan? - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Eindelijk op weg, maar kom ik aan? - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Eindelijk op weg, maar kom ik aan?

Blijf op de hoogte en volg Erik

15 September 2017 | Spanje, Barcelona

Na een voor mij zeer summiere voorbereiding, maar vier keer een traingsloopje van 35 km gedaan, is het eindelijk zover. De tocht kan beginnen. Plotseling werd ik afgelopen woensdagmiddag gebeld door (V)liegtickets.nl dat er grote problemen waren met mijn vlucht van Barcelona naar San Sebastián. Ze konden geen contact krijgen met Vueling. Of ik niet via Bilbao kon, of anders m'n geld terug wilde. Idioten! Pas gisterenmiddag kreeg ik, nadat ik had geëist dat ik naar San Sebastián gevlogen werd, een bericht dat ik met de vlucht van 19.00 uur meekon, heb wel even ruim zes uur wachttijd in Barca. Maar ja, t is in elk geval wat. Blijkbaar wordt de startbaan van San Sebastián opnieuw ge-asfalteerd. En er is maar één start- en landingsbaan, dus ik hoop dat we niet in zee terechtkomen. Inmiddels zit ik al aan m'n eerste San Miquel, want het drinkgedrag tijdens de Camino is na vijf jaar nog niet veranderd. Nog drie uurtjes wachten en dan zit ik hopenlijk weer in de lucht voor het tweede deel. Heb gisteren in m'n beste Spaans de pelgrimsherberg in Irun gebeld dat ik er pas na 21.00 ben, hoop dat de man het begrepen heeft, anders wordt t onder de brug bivakkeren. Wordt vervolgd....

  • 15 September 2017 - 16:04

    Christa :

    Ach na een fles rode wijn merk je er niks van onder een brug.
    Ben benieuwd of de herbergier jouw "beste Spaans" begreep of dat er slechts een kam platanos voor je klaar liggen

  • 15 September 2017 - 16:19

    Rosemarie:

    Hey Eric, leuk hoor om je te volgen. Ik vind het echt een gaaf avontuur wat jij aangaat!! Proost dan maar op een mooie tocht.

  • 15 September 2017 - 17:33

    Willem Jan:

    Een pelgrimstocht begint blijkbaar met een vlucht.

  • 15 September 2017 - 17:47

    Ronald:

    Ach, vroeger liepen de pelgrims vanaf hun woonplaats...
    Succes Erik, we zullen je volgen!

  • 15 September 2017 - 17:50

    S.Vlaar:

    Beste Erik heel veel plezier op deze reis, en ik ben weer zeer benieuwd naar al je verhalen en natuurlijk welke wijnen je weer ontdekt , dus veel plezier

  • 16 September 2017 - 00:04

    Ron:

    Hoi Kluuf,

    Hoop ook inderdaad dat er een slaapplek is in de herberg.
    En anders maar onder de brug.

    Wij willen je weer veel succes wensen, doe je best man.

    Groet, Ron & Emmelien.


  • 17 September 2017 - 10:15

    Janette Van Der Geest:

    Succes ik ga je volgen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 28 Juni 2012
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 52538

Voorgaande reizen:

16 September 2023 - 07 Oktober 2023

Camino Portugués - deel 2

18 September 2021 - 08 Oktober 2021

Camino Portugués - deel 1

14 September 2019 - 05 Oktober 2019

Camino del Norte - deel 2

15 September 2017 - 02 Oktober 2017

Camino del Norte - deel 1

30 April 2014 - 22 Mei 2014

Drie weken door de USA

12 September 2012 - 22 Oktober 2012

Pelgrimsreis naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: