Dag 8: Sabaris - Vigo - Reisverslag uit Vigo, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 8: Sabaris - Vigo - Reisverslag uit Vigo, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 8: Sabaris - Vigo

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik

23 September 2023 | Spanje, Vigo

Ola, aqui senor Kluver,

vanmorgen om 7 uur vertrokken, dat is dus eigenlijk te vroeg. Toch weer in het donker, maar ik was nog gewend aan het Portugese ritme van opstaan. Ondanks, of misschien wel vanwege, de vermoeidheid heerlijk geslapen. Ik lag er al om 21.00 in. Toch om 01.00 uur klaar wakker. De tijd maar even gebruikt om nog twee hostels voor de komende dagen te boeken, daarna gelukkig weer in slaap gevallen.

Er was geen barretje in Sabaris wat al zo vroeg open was, het is zaterdag. Toen in A Ramallosa een bar gevonden waar ik een klein ontbijtje heb genuttigd. Gewoon espresso, jus d’ orange en een gesuikerde croissant. Wel groot formaat. Daarna twee uurtjes gelopen voor wederom koffie en cola. Na deze korte stop van 15 minuten het tweede gedeelte van de etappe afgelegd. Ik was om 12.30 bij de herberg die om 13.00 openging. Er stond al een rij rugzakken, ik was nr 16. Dat was geruststellend want ik had dus zeker plek.

Het inschrijven ging helaas zo traag, door maar één medewerkster, dat ik pas om 14.00 uur m’n bed had opgemaakt en m’n spullen had opgeborgen.

Ik ben gelijk de stad in gegaan, douchen doe ik vanavond wel even. De etappe van 26 km heeft me nauwelijks een zweetdruppeltje gekost.

Ik wilde eerst naar de kathedraal maar daar was een dienst aan de gang dus dat doe ik later wel. Even door de winkelstraten gewandeld want Vigo is de grootste stad in Galicië.

Omdat ik de last van de rugzak kwijt was besloot ik om eerst naar het Castelo do Castro te gaan. De oude resten van dit voormalige fort, gebouwd in 1665, liggen natuurlijk hoog boven Vigo zodat de hele monding van de Rio Vigo in de gaten gehouden kon worden. Het was nog een aardig klim. Op de weg naar beneden neergeploft op een terrasje voor een ijskoud biertje en een schaaltje chips.

Na een gedeelte van dit verslag geschreven te hebben weer doorgegaan om even naar het Plaza de España te gaan om het 18 meter hoge Monumento a los Caballos te bekijken.

Toen teruggekeerd naar de aanlegkade waar het grootste cruiseschip ligt wat ik ooit heb gezien, The Anthem of the Sea, er kunnen ruim 4900 passagiers op. Het staat op plek 12 van grootste cruiseschepen ter wereld.

Nu een kleine pauze in de herberg om even uit te rusten, ik heb inmiddels 7 km aan sightseeing gedaan, en om de telefoon op te laden.

Im 18.00 er op uit gegaan om de kathedraal te bezoeken en om wat te eten.

Inmiddels de kathedraal bezocht, een beetje een tegenvaller. Sober en geen stempel aanwezig. Daarna nog even naar de haven geweest voor het beeld van Jules Verne, zijn verhaal speelt zich o.a. af in Vigo. Nu eindelijk op een terras aan het bier in afwachting van het restaurant dat om 20.00 uur open gaat.

Toch nog om 19.45 aan tafel. Wel genaaid. Had paella bestel met glas witte wijn. Ober komt gelijk de wijn brengen en na 5 minuten terug met de mededeling dat de paella pas over een half uur klaar is. Toen maar Pulpo a Feira besteld, inktvis. Was wel gelijk 7 euro duurder.

Gelukkig smaakte het goed, maar dat zijn rare streken, en ineens begrijpen ze je dan ook niet meer. Om deze sof te vergeten maar een lekker Italiaans ijsje genomen.

Goed, de avond is ten einde, morgen rustig aan, want de halve dag die ik voor de bezichtiging van Vigo had uitgetrokken heb ik vandaag al gedaan. Morgen 16 km naar Redondela. Dat wordt in ieder geval ‘s middags het menu del dia en daarna lekker relaxen.Zondag, rustdag!

Tot morgen maar weer.


  • 23 September 2023 - 22:43

    Maggy&Stan:

    Hoi Erik, was vandaag weer een afwisselende en interessante dag. De trip en de toeristische uitstapjes toch weer goed voor 33 km en een paar biertjes. Gaat de reis morgen langs de kust (via Chapele) of ga je door de groene streek? Probeer je op de kaart te volgen. Niet te laat aankomen en de verdere zondag lekker uitrusten (hapje,snapje en cerveza’tje).

    Groetjes Maggy[e-38]Stan


  • 25 September 2023 - 18:24

    Joke :

    Hi Erik,

    ik vond het heel lastig om Vigo in en uit te lopen. Redondela is een veeeeeel kleiner wel lekker eten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 28 Juni 2012
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 52724

Voorgaande reizen:

16 September 2023 - 07 Oktober 2023

Camino Portugués - deel 2

18 September 2021 - 08 Oktober 2021

Camino Portugués - deel 1

14 September 2019 - 05 Oktober 2019

Camino del Norte - deel 2

15 September 2017 - 02 Oktober 2017

Camino del Norte - deel 1

30 April 2014 - 22 Mei 2014

Drie weken door de USA

12 September 2012 - 22 Oktober 2012

Pelgrimsreis naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: