Dag 9: Vigo - Cesantes - Reisverslag uit Redondela, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 9: Vigo - Cesantes - Reisverslag uit Redondela, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 9: Vigo - Cesantes

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik

24 September 2023 | Spanje, Redondela

Buenas Tardes,

Vanmorgen om 7.45 vertrokken vanuit Vigo en ergens op de weg naar boven een ontbijtje genomen.

Daarna ging het mis, bij het oversteken op een zebrapad achter een randje blijven haken en voorover gekukeld. Omdat ik in mijn linkerhand een flesje water vasthield kon ik mijn val niet goed breken. Gevolg: linkerknie licht gehavend, knokkel ringvinger compleet ontveld en vel van top linkerduim ingescheurd.

Ter plekke met mijn verbandsetje (dank Christa voor de samenstelling) de zaak ontsmet en ingepakt met pleisters en tape. Gelukkig heb ik totaal geen pijn. En niets gebroken.

Daarna heerlijk de route gelopen totdat ik om 12.00 in Redondela aankwam. Daar op een terrasje het dagelijkse colaatje weggewerkt. Ruim een uur gelopen met Petra uit Praag. Erg gezellig gebabbeld en ervaringen over de camino’s uitgewisseld.

Na de pauze doorgelopen naar de Albergue de la Jerezana in Cerantes, een mooie kleine herberg met een leuke tuin waar ik vanavond om 19 uur ook de pelgrimsmaaltijd ga nuttigen met de meeste andere pelgrims die hier zijn, in de omgeving is nauwelijks iets fatsoenlijks te krijgen.

Ook qua bijzondere monumenten of plekken is er vandaag weinig te melden.

De pelgrimsmaaltijd is erg gezellig, samen met Stefan uit Sauerland, waarmee ik ‘s middags al heb zitten bieren, en Florentina uit München in het Duits leuke gesprekken gevoerd. De maaltijd bestond uit groene Sopa ( hij was toch echt geel), een kippenbout met aardappels en uienringen en een schijf meloen. Inmiddels is de batterij van Kluuf z’n lichaam leeg en is het tijd om het pelgrimsbedje te gaan opzoeken.

Vandaag ruim 25 km gelopen en behalve de smakkerd een prima dag want ik heb de komende 5 overnachtingen al vastgelegd en een aanvraag gedaan om één van de etappes per boot te doen. Of dat gaat lukken horen jullie later wel.

Auf wiedersehen. Adios.

• 24 September 2023 - 21:26

Maggy&Stan :

Hoi Erik, dat was wel even schrikken, maar een pleister op de wonde en een biertje extra is in dit geval geen zonde. Morgen weer fris op pad. We blijven je volgen . Mazzeltov , Maggy[e-38]Stan

• 24 September 2023 - 21:36

Rebecca Duindam:

“Gelukkig ben je niet op je mondje gevallen”, grapje hoor Erik! [e-1f61c] Dat was vast even schrikken. Gelukkig heeft dit geen gevolg gehad voor de rest van de route. Heel veel succes morgen en slaap lekker!

• 25 September 2023 - 13:24

Loes:

Oei dat is niet zo leuk Erik, maar dapper doorgaan positief als je bent, komt het allemaal goed!

• 26 September 2023 - 08:52

Jan En Tiny :

Gelukkig kun je alles nog na vertellen. Je bent een bikkel had het je niet nagedaan.

• 26 September 2023 - 16:23

Fieke :

Chris denk toch ook overal aan , maar Erik wel overeind blijven , maar leuke foto.s en de kip zag er heerlijk uit , op naar verdere verhalen , ik ben benieuwd de Buuf