Dag 3 Roncevalles - Villava - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 3 Roncevalles - Villava - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 3 Roncevalles - Villava

Blijf op de hoogte en volg Erik

14 September 2012 | Spanje, Pamplona

Vandaag om 6.00 uur opgestaan na een nacht met nauwelijks slaap. Het was nog te vroeg voor het ontbijt dus ik ben samen met Siriane alvast gaan lopen. In het pikkedonker de weg vinden, geen pretje. Om half acht ergens een ontbijtje gedaan en daarna Ariane vaarwel gezegd. Ik wilde veel sneller lopen. Ik heb het grootste deel van de dag alleen gelopen. Langs prachtige bosrijke paadjes. Om 12.00 was ik al in Zubiri, eigenlijk het eindpunt van de tweede etappe. Ik besloot om door te lopen, Bij Lirrasoana had ik al 27 km gelopen maar was nog niet moe. Ik besloot door te lopen en kwam Angela, uit Ireland tegen, 32 jaar en een ontzettend goede loper, een hoog tempo, bijna nog sneller dan ik. Met z´n tweeen zijn we doorgelopen tot Villava. Ik had zere knieen van het vele afdalen en zij wilde doorlopen tot Pamplona. Met de afspraak dat we elkaar wel weer eens tegenkomen afscheid genomen. Ik heb vandaag zo´n 40 km door de bergen gelopen. Het was zwaar. In de herberg kwam ik twee gepensioneerde Amerikanen tegen. Met hen ben ik eerst naar de bar geweest om even wat te drinken en toen naar een restaurant. Daar heerlijk gegeten, gamba´s, omelet, tonijnsalade en een verukkelijk citroenijsje. Nu naar bed en morgen, samen met de Yanks, 5 km naar Pamplona. Daar ga ik morgen de hele dag de stad bekijken. Kortom het was vandaag een lange maar zeer mooie dag, en o ja de temperatuur is hier opgelopen tot 35 graden.

Allen die reageren op mijn verhalen, ik lees alles maar kan niet altijd reageren. Wel heel leuk om te zien dat jullie meeleven.

  • 14 September 2012 - 21:35

    Chris:

    Hoi Liefie,

    Jemig wat heb jij vandaag veel gelopen, top! Maar morgen ff lekker genieten van Pamplona he?
    Als je maar wel op mijn berichtjes reageert :)
    Luv joe.

  • 14 September 2012 - 21:35

    Chris:

    Hoi Liefie,

    Jemig wat heb jij vandaag veel gelopen, top! Maar morgen ff lekker genieten van Pamplona he?
    Als je maar wel op mijn berichtjes reageert :)
    Luv joe.

  • 14 September 2012 - 21:35

    Chris:

    Hoi Liefie,

    Jemig wat heb jij vandaag veel gelopen, top! Maar morgen ff lekker genieten van Pamplona he?
    Als je maar wel op mijn berichtjes reageert :)
    Luv joe.

  • 14 September 2012 - 21:35

    Chris:

    Hoi Liefie,

    Jemig wat heb jij vandaag veel gelopen, top! Maar morgen ff lekker genieten van Pamplona he?
    Als je maar wel op mijn berichtjes reageert :)
    Luv joe.

  • 14 September 2012 - 21:41

    Fieke:

    doe je wel rustig aan het is geen hard loop wedstrijd en wat eet jij lekker ik krijg er honger van.

  • 14 September 2012 - 21:41

    Fieke:

    doe je wel rustig aan het is geen hard loop wedstrijd en wat eet jij lekker ik krijg er honger van.

  • 14 September 2012 - 21:47

    Madelon:

    Ben trots op je pap!! Mis je wel al hoor, en ik lees al je verslagen zodra ze erop staan. Ik bel je van de week wel even! Dikke kus en knuffel xx

  • 15 September 2012 - 10:04

    Robin:

    Ha Kluuf, straffe doorhalert! Leuk om zo je avonturen te volgen! Volgens mij komen de avonden wel goed. Barretje hier, wijntje daar, beetje eten en een mooie omgeving, volgens mij het ideale recept voor jou. Keep up the good work Kluuf!

  • 15 September 2012 - 14:40

    Ron Holwerda:

    Hoi Kluuf,
    Het gaat goed tot nu toe, je schrijft trouwens leuk. Moet je meer doen haha.
    Je lijkt op iemand....
    Groet Ron

  • 15 September 2012 - 15:23

    Emma:

    Hey Erik,

    Ik vind je super stoer, ik doe het je niet na! Veel plezier!

    Liefs Emma

  • 15 September 2012 - 17:16

    Willem Jan & Veronica:

    Recht zo die gaat! Op naar de stierenvechters. Vanuit de Oostenrijkse bergen: grüss Gott!

  • 15 September 2012 - 18:39

    Dieb:

    Kluuf, je hoeft niet al volgende week terug te zijn......easy on !!!. Rch weer op de kloten gegeven....15-2

    Mzzl dieb

  • 16 September 2012 - 11:44

    Annebert:

    Leuk telezen Erik!

    spaarje krachten een beetje, genieten van het onderweg zijn is belangrijker dan het doel he? je hebt er zo lang op gewacht.

    wij genieten van je mee! ;-) Annebert

  • 16 September 2012 - 15:59

    Herman:

    Voor de ware reiziger is de weg erheen belangrijker dan het doel, rustig aan dus. Veel plezier met de stieren morgen....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 28 Juni 2012
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 53003

Voorgaande reizen:

16 September 2023 - 07 Oktober 2023

Camino Portugués - deel 2

18 September 2021 - 08 Oktober 2021

Camino Portugués - deel 1

14 September 2019 - 05 Oktober 2019

Camino del Norte - deel 2

15 September 2017 - 02 Oktober 2017

Camino del Norte - deel 1

30 April 2014 - 22 Mei 2014

Drie weken door de USA

12 September 2012 - 22 Oktober 2012

Pelgrimsreis naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: