Dag 6 Lorca - Villamayor de Monjardin - Reisverslag uit Estella, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 6 Lorca - Villamayor de Monjardin - Reisverslag uit Estella, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 6 Lorca - Villamayor de Monjardin

Blijf op de hoogte en volg Erik

17 September 2012 | Spanje, Estella

Vanmorgen, door de drank, laat opgestaan. Pas tegen acht uur. Samen met Pascale, Jürg en Manuela een kop koffie en een broodje gegeten. Darna met Pascale rustig op pad gegaan. Rond de middag aangekomen bij Estrella en even later in Irache, waar behalve een klooster ook een grote wijngaard is. Het bijzondere is dat ze bij de wijngaard een pomp hebben waar je zowel gratis water als wijn kunt tappen. De wijn is alleen erg jong en niet echt lekker.

Daarna een bankje opgezocht en gelunchd. Pascale had nog stokbrood en heerlijke Spaanse kaas. Toen doorgelopen naar Villamayor de Monastir.
Het was inmiddels rond 14.00 uur, verschrikkelijk heet en we waren moe. We hadden bijna 20 km gelopen. Pascale liep veel minder snel dan ik maar dankzij mijn tempo ging ze iets sneller dan normaal. Even later was ze me ontzettend dankbaar want we hadden de twee laatste plaatsen in de herberg. Pelgrims die na ons kwamen moesten of buiten slapen op een matrasje of nog 14 km doorlopen naar de volgende herberg. De Pool kwam ruim na ons aan en moest dus buiten slapen.

De herberg was een plaatje, tegen een berghelling en een fantastisch uitzicht. Hij wordt beheerd door Nederlandse vrijwilligers van de Oasis Trial, een protestantse organisatie. Maar ook ongelovige honden, zoals ik, zijn welkom.

De maaltijd was heerlijk, veel verse groenten, sla, fruit. Echt gezond en lekker. Na de maaltijd zijn we lekker voor de herberg op een terrasje gaan zitten met een biertje, rustig aan want het is niet elke avond feest.
Prachtig van de invallende schemering genieten, het is hier vroeg donker.

Ik denk vaak aan thuis maar ik ontmoet hier zoveel leuke mensen dat ik toch enorm geniet!

• 18 September 2012 - 14:51

Chris:

Hoi liefie,
    Heerlijk even kunnen skypen ook al was jij bijna onzichtbaar, hier gaat alles goed dus maak je geen zorgen over ons al mis ik je enorm, maar als dat niet zo was zou er pas echt iets mis zijn.
    Diike kus.....

• 18 September 2012 - 15:04

LEX:

Wij (kinheim 1) missen je ook. Morgen, Schoten proberen van de kampioenschap af te houden, zoals dat ons al twee keer tegen RCH is gelukt. Nog heel veel loop plezier (maar dat zal wel gaan met je 15 jaar ervaring). Zet hem op Kluufie. Gr. Lex

• 18 September 2012 - 16:33

Evert:

He Kluufje,

Zo te zien geniet je wel, goed man!

Groeten,

Evert

• 19 September 2012 - 10:53

Tom:

Kluufie,

Goed bezig kerol, misschien kun je die Pool vragen om nog ergens een kamertje te stucen ofzo ergens op de route. Met jouw tempo ben je hem dan zo kwijt.
    Rustig aan man, ik ga vanavond wel weer afvangen en Schoten proberen te bedwingen. Heb niet zoveel ervaring als jij, maar het gaat me lukken.

Laterssss,
    #22

• 19 September 2012 - 12:05

Peregrinofrans:

¡Hola Peregrino Erik,
    Bij Bodegas Irache, zie www.irache.com, had je wel even mogen zwaaien naar "alle meelopers", daar staat naast een water/wijn tapmogelijkheid, ook een webcam. Ook in Portomarin, een stukje verder, staat er een.
    Je schiet lekker op, al 124 km gelopen, nog 640 km te gaan naar SdC. Ik denk dat je vandaag in de buurt komt van Logrono/Navarrette.
    Geniet van elke stap...

Buen Camino,