Dag 7 Villamayor de Monjardin - Viana - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 7 Villamayor de Monjardin - Viana - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 7 Villamayor de Monjardin - Viana

Blijf op de hoogte en volg Erik

18 September 2012 | Spanje, Logroño

Vandaag maar weer eens vroeg uit de veertjes, om 6.00 uur begon iedereen zich te roeren, doorslapen is dan onmogelijk. Na een ontbijtje afscheid genomen van de hollandse kolonie en van Pascale. Ik ga er vandaag maar weer eens tegen aan. Ik wil op tijd in een grotere plaats zijn om deze blogs bij te werken en om m´n foto´s te kunnen opladen. In het donker begonnen met lopen, geen pretje op paden die uit groffe stenen bestaan. Ik ben al om 9.00 uur in Los Arcos en om 10.15 in Torres del Rio. Het landschap is droog, veel hooivelden, afgewisseld met wijngaarden en olijfgaarden. Veel vervallen huisjes en alle riviertjes zijn droog. Na drie en een half uur lopen even pauze genomen, maar het is overal uitgestorven. Ik kom niemand tegen. Pas ver na Torres del Rio kom ik weer de eerste pelgrims tegen. Het is vandaag weer dalen en klimmen. Ik krijg opnieuw last van de rechterknie en moet dringend naar het toilet. In Viana loop ik de eerste bar in en blijf zeker 10 minuten op het toilet. Dat krijg je al je de avond ervoor zoveel eet.

Het is intussen 12 uur. Ik besluit om in Viana te blijven en boek een bedje in de plaatselijke herberg. Hier kan ik mooi skypen met thuis en mijn blog bijwerken. De stapelbedden hier zijn 3 hoog. Vanavond ga ik maar eens paella proberen, ik krijg een beetje genoeg van de pelgrimsmaaltijden. Het is veelal pasta of patat met een stukje vlees. Aan groente´s wordt hier niet gedaan.

Tevens heb ik al jullie commentaar, en hele leuke reacties gelezen. Ik vindt het allemaal heel leuk om te lezen maar kan niet op elke reactie reageren. Maar ga vooral door!

Groet aan jullie allen, ik ga nu opfrissen en aan de paella.

Helaas blijkt de paella op, fuck, toch maar weer een pelgrimsmenu.
Salade, vis en patatas. Terwijl ik bestel komen er een Amerikaans echtpaar en een Canadese binnen, ze komen er gezellig bij zitten. Binnen de kortste keren vliegen de meest wilde verhalen over tafel over drugssmokkel, illegale grensoverschrijding enz. Ook de pool komt weer ter sprake. Blijkbaar vindt iedereen hem een rare snuiter. Ook hebben we het nog even over een duits meisje van 20 die met haar 2 maanden oude kindje, ja je leest het goed, onderweg is: ze had nog twee manden zwangerschapsverlof en geeft toch borstvoeding, bagage gaat onder in de buggy en ze loopt veel stukken over verharde wegen die voor de fietsers zijn bedoeld. Om 10.00 lekker slapen, dat valt tegen, de matras blijkt ongeveer 2 cm dik te zijn. Ik kan de lattenbodem voelen.


  • 18 September 2012 - 19:01

    Jolanda Klaasen:

    Hoi Erik,

    Ik geniet van je reisverslag. Gelukkig ben je die lastige pool kwijt. Je doet je goed aan de locale specialiteiten. Beter kan het niet,

    Groetjes,

    Jolanda

  • 18 September 2012 - 19:26

    Chris:

    Hee kanjer,
    Wat leuk al die foto's. ik hoor van veel mensen dat ze met veel plezier je verslagen lezen, moet je misschien iets mee doen?
    Net voor Iris pannekoeken gebakken, die zullen ze niet hebben in Spanje denk ik, maar ja, je doet toch al te goed aan de vino tinto en lokale lekkernijen dus die pannekoeken zal je niet missen.
    Kus

  • 18 September 2012 - 21:38

    Hans Oosterwijk:

    Ha due Erik,

    Leuk jouw verslagen. Je hebt schrijftalent want je vertelt heel mooi.
    Hoop dat je doorgaat met het vertellen....
    Waar is die Pool gebleven eigenlijk?

    Groetjes,

    Hans

  • 18 September 2012 - 21:49

    Veronica:

    Ha erik. Wat een mooie tocht,soms ook wel een beetje bar lijkt het.
    Wij fietsen dagelijks bergje op bergje af en voelen kuiten liezen en bovenbenen, maar na de wijn ,savonds is de pijn ineens minder ..........gek he!!!!!
    Geniet vooral van lopen eten en drinken en niet te vergeten de mooie contacten.

    Groet V en WJ

  • 18 September 2012 - 21:50

    Willem Jan:

    Wij fietsen hier - elektrisch ondersteund - door de Oostenrijkse bergen. We gaan straks enkele dagen naar Wenen. Een van de dingen die wij gaan bezichtigen is de Stephansdom. Dan pikken we ook een Latijnze mis mee. En we steken natuurlijk een kaarsje aan voor de Pelgrim.

    Hou vol en let op voor de Spaanse struikrovers! Een man op een paard en daarnaast een knecht op een ezel is goed volk!


    Willem Jan & Veronica

  • 18 September 2012 - 22:40

    Fieke Vlaar:

    Leuk die foto's bij je reisverslag, kunnen wij nog meer genieten en ik zie dat je het hoedje hebt opgezet ,.

  • 20 September 2012 - 10:48

    Monique Wehnes:

    Genieten hier van je verslagen en de foto's! Ga zo door!
    Groet
    Monique Wehnes

  • 20 September 2012 - 21:28

    Herman:

    Goed zo , de eerste week voorbij.
    Gaat voort, voetje voor voetje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 28 Juni 2012
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 52999

Voorgaande reizen:

16 September 2023 - 07 Oktober 2023

Camino Portugués - deel 2

18 September 2021 - 08 Oktober 2021

Camino Portugués - deel 1

14 September 2019 - 05 Oktober 2019

Camino del Norte - deel 2

15 September 2017 - 02 Oktober 2017

Camino del Norte - deel 1

30 April 2014 - 22 Mei 2014

Drie weken door de USA

12 September 2012 - 22 Oktober 2012

Pelgrimsreis naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: