Dag 8 Viana - Navarette - Reisverslag uit Navarrete, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 8 Viana - Navarette - Reisverslag uit Navarrete, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 8 Viana - Navarette

Blijf op de hoogte en volg Erik

19 September 2012 | Spanje, Navarrete

Vandaag om 7.00 uur gestart en rustig naat Logroño gelopen. Onderweg de Ebro overgestoken, ik zit nu in de Rioja streek. Alles ademt hier wijn! Elke avond feest om de wijnoogst te vieren. Het is alleen op het moment dat ik Logroño binnen loop 10.00 dus koffie met appelgebak is verstandiger dan wijn.

Na de koffie verder gegaan, en even later Jürg en Manuela tegen het lijf gelopen, dur om 10.30 maar weer een bakkie. Besloten om verder samen naar Navarrete te lopen, we hoeven nog maar 12 km.

In een gestaag tempo lopen we verder. Langs een stuwmeer waar de vissen af en toe uit het water springen, langs een ouwe hippie die stempels, fruit en koekjes uitdeelt, we beklimmen nog maar eens een berg en om 13.30 komen we in Navarrete aan. De herberg waar k slaap is zeer netjes maar heeft geen 2-persoonskamer voor mijn Duitse vrienden. We spreken af dat we elkaar om zes uur voor de kerk in het dorp treffen. De herberg is een verademing na de slechte bedden in de herberg van Viana. Ik heb even de tijd voor de was en ga daarna het stadje bekijken en wat tapas eten.

In de herberg is ook Mirjam, uit Zwolle, zij heeft het zwaar na een burn-out en is erg onzeker. Ik heb haar een beetje opgemonterd en gezegd dat ze meer moet genieten. Ook kwam tot mijn grote verrassing Siriane binnenstappen, we hebben even met elkaar gesproken, ze is inmiddels verliefd op Manuel uit Barcelona.

Om zes uur met Jürg en Manuela naar de bar, en om 19.30 het pelgrimsmenu genomen. Zo typisch Spaans en lekker heb ik nog niet eerder gegeten. Vooraf Paella (eindelijk), daarna paprika´s gevuld met inktvis in zwarte inktvis saus en tenslotte verse ananas toe. Dit alles met een paar glaasjes Rioja. Heerlijk!

Aan het eind van de avond afscheid genomen, met bloedend hart. Afgesproken dat we elkaar na de Camino zullen spreken.

• 20 September 2012 - 14:46

Annebert :

leuk mee te lezen , Erik. en die Rioja heerlijk, dat zijn een van de eerste herinneringen van Leonard, de man van m'n moeder, dat hij Rioja meenam. Emma vertelde dat hij overleden is he, 1 september. (goed voor mn moeder zorgen nu)
    leuk ook de foto's erbij...

kus, Annebert