Dag 9 Navarrete - Azofra - Reisverslag uit Nájera, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 9 Navarrete - Azofra - Reisverslag uit Nájera, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 9 Navarrete - Azofra

Blijf op de hoogte en volg Erik

20 September 2012 | Spanje, Nájera

Vanmorgen niet al te vroeg opgestaan, het bed lag zo lekker. Na het ontbijt afscheid genomen van Siriane en Mirjam en om 8.00 begonnen met de tocht naar Azofra. Lopend door eindeloze wijnvelden, al snel alleen, besloten om maar een muziekje van Peter Gabriel op te zetten. Prachtig dat symfonische geluid in deze omgeving ben bij het nummer Don´t Give Up liepen plotseling de tranen over de wangen van emotie. " Blijf knokken, ook al zit het tegen, je vrienden slepen je er wel doorheen" is in het kort de kern van het nummer.

Om 11.15 Nájera binnengelopen, in een café koffie en croissants genomen en daarna het klooster van Santa Maria la Real bezocht. Prachtig, vooral de grot met de Madonna, veel vorsten van Navarra liggen hier begraven. Daarna doorgelopen naar de Albergue Municipal in Azofra. Ik slaap in een tweepersoonskamertje samen met een spanjaard. Ook deze herberg beschikt over internet, dus weer tijd om wat verhalen en foto´s op deze blog te zetten.

De herberg is oké maar het dorp is klote, een blind paard zou er nog geen scade kunnen aanrichten. 2 bars/restaurants, dat is het. Gelukkig is Siriane hier ook aangekomen, maar de Pool is er ook. Eens kijken wie er nog meer verschiojnen.

Vanavond zijn ook de drie Fransen; Bouduain, René en Soazig binnengekomen, hun had ik de eertste avond in L Esprit du Chemin ontmoet. Ik ben door Siriane en haar vriend uit Barcelona, Manuel, uitgenodigd om mee te eten, wel vegetarisch. Manuel heeft gekookt, mijn bijdrage bestaat uit een fles wijn en het aanbod om de afwas te doen. Erg gezellig geworden. Ik neem me voor om morgen vroeg van start te gaan en bijna 40 km te maken.

• 20 September 2012 - 14:49

Annebert:

AAI over je bol Erik....

• 20 September 2012 - 15:00

Lex:

Zeg kluuf,
    Ik maak me een beetje zorgen, wijn wijn en nog is wijn.........krijgen we nog wel rechte lijnen op het softbalveld? Nog veel loop plezier daar....
    Gr. Lex

• 20 September 2012 - 16:31

Mark Steffens:

Kluuf,
    volgens mij ben je op de goede weg....
    Groet uit Noorwegen

• 20 September 2012 - 16:38

Eugenie:

Koffie met appelgebak, hoe Hollands...hopelijk geen voorteken van heimwee.
    Loop(t) lekker!
    Eug

• 20 September 2012 - 16:57

Chris:

Hoi Liefie,
    Hier alles prima hoor, leuke foto's weer.Ondanks al dat eten en die vino tinto vinden wij (madelon en ik) dat je op die foto wel een smal koppie hebt of komt het door de camera?
    Kus.

• 20 September 2012 - 19:46

Luud En Janette:

He kluufje swe volgen je vanuit z:spanje ga door pik. we love you

• 20 September 2012 - 22:46

Willem Jan:

Jaja, Gabriel weet ons te raken - nietwaar?

• 24 September 2012 - 23:02

Jacques Anquetil:

Hadie Kluuf!

Regen of zon,Kluuf draaft lekker verder en geniet van zijn tapas en koffie!
    Ziet er gezellig uit,ondanks t harde werken..!

Loopze!

jacques