Dag 10 Azofra - Belorado - Reisverslag uit Belorado, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 10 Azofra - Belorado - Reisverslag uit Belorado, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 10 Azofra - Belorado

Blijf op de hoogte en volg Erik

21 September 2012 | Spanje, Belorado

Vanmorgen om 6.45 uur vertrokken. Het was nog donker, al snel was ik verdwaald. Na een kwartiertje omgelopen te hebben toch weer op het goede spoor terecht gekomen. Voortaan ´s morgens tocht maar de zaklamp onder handbereik houden.

Om 10.00 kwam ik in Santo Domingode la Caldozo aan, waar de kerk met de haan en de kip staat. Na een wonder werden de gebraden haan en de kip weer levend en verlijven volgens de legende sindsdien in de kerk.
Als de haan voor de pelgrim kraait brengt dat geluk, bij mij hield dat stomme beest natuurlijk zijn bek stijf gesloten.

Na een lunch met spaanse broodjes, bocadillas, kwam ik al snel David uit Oregon, USA tegen. We hadden elkaar al eerder ontmoeten hij vondt mijn wandeltempo wel lekker. We zijn samen verder gelopen en hebben in Granon een terrasje gepakt. In Castildelgado, na zo´n 30 km, vondt hij het genoeg. De laatste 10 km heb ik alleen gelopen naar een herberg in Belorado.

Het bleek een uitstekende herberg, goedkoop en een zwembad!
s´Avonds wederom een pelgrimsmaaltijd, ditmaal bestaande uit knoflooksoep en gestoofde vis, erg lekker allemaal.
Ik heb mijn 40 km gehaald maar voel het wel aan mijn lijf. Het was een lange warme dag.

• 22 September 2012 - 21:08

Veronica:

Ha die erik, wij jokken de steentjes in de weense straten een beetje platter. Zien veel mooie dingen, eten goulash en schnitsels en vermaken ons opperbest!
    fijn dat jouw tocht zo voorspoedig verloopt, zogauw we thuis zijn gaan we Chris bellen en misschien even iets afspreken.
    Morgen als afscheid van wenen een mis in de Stefansdom, en dan voor nog een paar dagen naar ons "hutje "in de bergen.
    Groet V en WJ

• 23 September 2012 - 10:10

Herman:

hardlopers zijn doodlopers. Waarom zou je in hemelsnaam in het donker gaan lopen? Dan kan je net zo goed in Nederland gaan lopen. En dan vervolgens nog perse 40 km, ik vind het knap maar begrijp het niet. Is het toch een wedstrijd?
    Hou vol en zeker met schrijven, het is leuk om je belevenissen te volgen.