Dag 12 Agés - Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 12 Agés - Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 12 Agés - Burgos

Blijf op de hoogte en volg Erik

23 September 2012 | Spanje, Burgos

Vanmorgen om even voor zeven vertrokken en na een wandeling van 2 uur op en terrasje aan de koffie met de club van gisteren. Met z'n zessen besloten de alternatieve route naar Burgos te nemen. Zo vermijden we een wandeling langs een drukke weg en door een industiegebied. Na nog eens 2 uur lopen om 12.15 bij de herberg in Burgos aangekomen.

Hij is net open en we slapen op de bovenste 6e verdieping. Gelukkig is er een lift. Het is een supergrote, hypermoderne herberg met een internetcafé, een heleboel sanitaire voorzieningen en nog geen 200 meter van de kathedraal van Burgos die midden in de stad ligt. De slaapzalen bestaan uit 15 stapelbedden, dus 30 mensen per etage, maar wat wil je anders voor € 5,--

Na mijn spullen geinstalleerd te hebben en de fotos's van gisteren heb ge-upload ben ik door Burgos gaan wandelen, het is nog even droog, maar de eerste regenbuien verschijnen aan de horizon.

Het stadscentrum is ongeveer net zo groot als het centrum in Haarlem en wordt beheerst door de gigantische kathedraal. Aangezien ik mijn pelgrimspas niet bij me heb en niet het volle pond voor de entree wil betalen (ik blijf een Hollander) en het vrij druk is op zondag in de kerk, besluit ik morgenochtend de kathedraal te bezoeken. Ik loop nog wat door het stadje, de tapasbars puilen uit en beland in Pizzeria Iseo. Een enorm toeval want Iseo is een plaats in Italië waar ik vier keer op vakantie ben geweest. De eigenaar komt uit Iseo, we praten wat en ik bestel een Pizze Quatro Queso, een echte Quatro Formaggio uit Iseo, lekkerrrr. Ze hebben zelfs Bavaria, maar gezien het verleden hou ik me bij de San Miquel.

Na deze ongezonde, maar heerlijke, lunch begint het vreselijk te waaien.
Ik ga terug naar de herberg, was mijn kleren en mijzelf, doe een tukje en zit nu, omdat het buiten toch regent maar weer even op internet.
Vanavond kijk ik of ik wat brood, tomaten, vers fruit, enz. kan kopen.
Elke dag tapas is ook wat veel van het goede en in een grote stad als Burgos betaal je de hoofdprijs.

Het is uiteindelijk een broodje kebab met patatjes geworden, alle alimentaros waren dicht. Nu om 21.00 al naar bed, kijken of ik de slaap kan vatten.

  • 23 September 2012 - 19:26

    Willem Jan:

    Wij hebben vanochtend de mis in de Stephansdom in Wenen bijgewoond - voor € 1,- de man. We kijken terug op een prachtige twee dagen Wenen. Oja: nog de lans gezien waarmee een Romeinse officier bewees de Christus daadwerkelijk was overleden. Door zijn speer tussen de derde en de vierde rib te stoten: het bloed dat toen vloeide was het bewijs van Zijn overlijden.

  • 23 September 2012 - 19:56

    Annebert :

    de foto's maken het echt af, leuk!

  • 24 September 2012 - 21:26

    Herman:

    Loop je nu voor de fanfare uit?
    Je komt met 6 en dan alleen eten? Waar is de rest.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 28 Juni 2012
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 53003

Voorgaande reizen:

16 September 2023 - 07 Oktober 2023

Camino Portugués - deel 2

18 September 2021 - 08 Oktober 2021

Camino Portugués - deel 1

14 September 2019 - 05 Oktober 2019

Camino del Norte - deel 2

15 September 2017 - 02 Oktober 2017

Camino del Norte - deel 1

30 April 2014 - 22 Mei 2014

Drie weken door de USA

12 September 2012 - 22 Oktober 2012

Pelgrimsreis naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: