Dag 13 Burgos - Rabé de las Caldazas - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 13 Burgos - Rabé de las Caldazas - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 13 Burgos - Rabé de las Caldazas

Blijf op de hoogte en volg Erik

24 September 2012 | Spanje, Burgos

Vanmorgen ging om zes uur het licht op de slaapzaal aan, ik ben nog tot zeven uur blijven liggen maar toen kon ik door al dat lawaai om mij heen toch niet meer slapen. Het is wel grappig om te zien wat een gekakreel het is op zo´n grote slaapzaal.

Ik heb Herman´s goede raad ter harte genomen en ga het rustig aan doen vandaag. Om acht uur moest ik de herberg uit. Ik heb een barretje opgezocht voor een bakkie koffie en een roombroodje. Om 9.30 ging de kathedraal open. Ik heb met behulp van een audioguide bijna anderhalf uur in de kathedraal rondgebracht. Waanzinnig mooi, zoveel goud en beeldhouwwerken, zoveel pracht en praal. Alleen jammer dat dit door de rijken over de ruggen van de arme spaanse landarbeiders bijeen is gebracht, maar desalniettemin zijn de mensen uit Burgos toch trots op hun kathedraal.

Daarna ben ik op weg gegaan naar mijn volgende overnachtingsadres.
Na twee uur lopen kwam ik in Rabé de las Calzades aan. De herberg was nog lang niet vol maar zag er uitnodigend uit. Na me opgefrist te hebben ben ik naar het enige café gegaan. Daar kwam ik Anja en Mirko uit Berlijn tegen. Zij waren net in Burgos gestart en lopen in 10 dagen naar Leon.

Samen hebben we een biertje gedronken en onze verhalen uitgewisseld. Vanavond om 7 uur hebben we een gezamelijke maaltijd in de herberg.
Het dorpje is zo klein, restaurants of winkels zijn er niet. Het weer is nog steeds zonnig, alleen de wind is gaan opsteken.

Vanmiddag even siësta gehouden en om 7 uur aan tafel. Eerst vermicellisoep, daarna salade en tortilla; een aardappel-eierpannekoek. Gelukkig was er nu wel wijn en water bij het eten. Samen aan tafel met Anja, Mirko en Alison, een dame uit Manchester.

Besloten om morgen toch maar 30 km. te lopen want ik ben bijna door m´n cashgeld heen. 30 km verder, in Castrojeriz, is de eerste en enige geldautomaat. Ja, daar moet je dus ook rekening mee houden, wij piepen al als er binnen een straal van een kilometer geen pinautomaat is, maar dat is hier heel anders!

  • 27 September 2012 - 14:00

    Madelon:

    Hoi Pap,

    Aangezien niemand nog bij dit verslag heeft gereageerd wil ik wel de eerste zijn!
    Leuke foto's hoor pap!! Ziet er heel mooi uit daar.
    We missen je wel maar vinden het toch ook heel gaaf dat je dit gewoon doet.
    Je zit geloof ik al bijna op de helft dus het gaat goed, tot over een (kleine) 4 weken.

    Dikke kus xx Madelon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 28 Juni 2012
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 53012

Voorgaande reizen:

16 September 2023 - 07 Oktober 2023

Camino Portugués - deel 2

18 September 2021 - 08 Oktober 2021

Camino Portugués - deel 1

14 September 2019 - 05 Oktober 2019

Camino del Norte - deel 2

15 September 2017 - 02 Oktober 2017

Camino del Norte - deel 1

30 April 2014 - 22 Mei 2014

Drie weken door de USA

12 September 2012 - 22 Oktober 2012

Pelgrimsreis naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: