Dag 14 Rabé de las Calzadas - Castrojeriz - Reisverslag uit Frómista, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 14 Rabé de las Calzadas - Castrojeriz - Reisverslag uit Frómista, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 14 Rabé de las Calzadas - Castrojeriz

Blijf op de hoogte en volg Erik

25 September 2012 | Spanje, Frómista

Vanmorgen om 6.30 aan het ontbijt en om 7.00 weer, met Anja en Mirko, aan de wandel. Het is gewoon een ritme, iedereen staat vroeg op en gaat om 22.00 slapen, uitslapen lukt niet meer.

Om 9.00 uur bij een winkeltje wat gedronken (jus ´d orange, dit voor iedereen die denkt dat ik alleen maar op bier en wijn loop) en daarna afscheid genomen van mijn Duitse vrienden. Zij wilden rustig aan naar Hontenas wandelen en ik most naar de pin-automaat. Boven op de kale vlakte van de Meseta begon het flink te stormen. Ik had de wind pal tegen en het werd ook nog koud. Het was een zware tocht, echt afzien, gelukkig bleef het droog.

Om 11.00 was ik in Hontanas, waar ik een broodje en een kopje koffie heb genomen. Ab zat ook binnen en samen zijn we het laatste stuk naar Castrojeriz gelopen. We zitten nu in een alternatieve herberg. Één grote slaapzaal met 30 stapelbedden en matrassen op de grond, de geur van wierrook (of hash) hangt in de lucht, er draait rustgevende zweefmuziek en het kost allemaal niets. Je mag een vrijwillige bijdrage geven. Gelukkig is de geldvoorraad weer op peil, ik kan weer even vooruit.

Vanavond maar eens een restaurantje pakken met Appie!

In de middag is het verschikkelijk beginnen te regenen, echt noodweer, het water kwam met bakken uit de lucht. Zo erg zelfs dat ik besloot mijn borreluurtje maar eens over te slaan. Ik ben op bed in slaap gevallen.

Om 19.30 kreeg ik een vraagje van mijn maagje. Alison, de dame uit Manchester, wilde ook uit eten. Samen zijn we naar een restaurant gelopen waar we het Menu del Dia hebben genomen: mixed salad, karbonaatje, patatas en citroenijsje toe. We hebben wel met z´n tween
nog een extra flesje vino tinto achterover geslagen ter compensatie van het gemiste borreluuurtje. Bovendien werkt het uitstekend tegen snurkers en slapeloosheid!

  • 25 September 2012 - 17:23

    Annebert :

    indrukwekkend hor Erik... zo aan de andere kant van Europa... die foto's zijn er hartstikke leuk bij...wat een avontuur...dat vergeet je nooit meer...

    grappig hoe iedereen een eigen beeld, beleving en verslag van zo iets zou maken....handig dat je zo sociaal bent...

    recht zo die gaat Erik, respect, XX Annebert

  • 25 September 2012 - 19:27

    Willem Jan:

    Ken jij écht het verschil tussen hash en wierook niet? Dan weet ik niet zeker of je jus d'organge hebt gedronken - het kan ook wel madarijnen-likeur zijn geweest!

    Nog even over die ruggen van de arbeiders: misschien hebben die mensen hun bijdrage destijds anders ervaren. Iedere tijd heeft zo zijn eigen waarden: wie gelooft nou dat mensen vandaag de dag in Afrika honger hebben en leven op een laag welvaartspeil, maar dat (bijna) iedereen een mobiele telefoon heeft?
    Ik vind het mooi te lezen dat je de tijd neemt om de Huizen Gods te bezoeken - tenslotte ben je dezer dagen een pelgrim...

    Vandaag heb ik een tocht van 50 km door de bergen gefietst. Lángs verschiilende kerken, niet er in.

    Willem Jan

  • 25 September 2012 - 22:21

    Herman:

    Het valt niet mee om je bij te benen met mooie spreuken. Ah, toch weer een.
    Overigens verstandig dat je af ertoe die oude wijsheden ook ter harte neemt. Ga lekker door, iedere stapje is er een.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 28 Juni 2012
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 53011

Voorgaande reizen:

16 September 2023 - 07 Oktober 2023

Camino Portugués - deel 2

18 September 2021 - 08 Oktober 2021

Camino Portugués - deel 1

14 September 2019 - 05 Oktober 2019

Camino del Norte - deel 2

15 September 2017 - 02 Oktober 2017

Camino del Norte - deel 1

30 April 2014 - 22 Mei 2014

Drie weken door de USA

12 September 2012 - 22 Oktober 2012

Pelgrimsreis naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: