Dag 15 Castrojeriz - Fromista - Reisverslag uit Villasandino, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 15 Castrojeriz - Fromista - Reisverslag uit Villasandino, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 15 Castrojeriz - Fromista

Blijf op de hoogte en volg Erik

26 September 2012 | Spanje, Villasandino

Vanmorgen bleef het tot 7.00 rustig op de slaapzaal, blijkbaar had niemand zin om op te staan. Ik ben na het inpakken om 8.30 gaan lopen, ontbijtje zou ik onderweg wel doen. De etappe begon al snel met een vreselijk steile klim van 12% over 1 kilometer. Dat betekend dus 120 meter de hoogte in! Op de top van de meseta waaide het verschrikkelijk en was het ijkoud. M´n vingers waren bijna gevoelloos. Na ongeveer 200 meter vlak terrein kwam de afdaling, weer zo´n 100 meter naar beneden.

Als je dan nog geen pijnlijke kniën hebt kom je van een andere planeet. Gelukkig was de rest van de 25 km. redelijk vlak. Alleen die wind hè, pal tegen.
Om 11.00 verlangde ik naar een kop koffie en een broodje, ik kwam Boadilla del Camino in maar alles was dicht. Inmiddels had ik Matthew en Brittany uit de USA ontmoet en samen zijn we doorgelopen naar Fromista. Daar kwamen we om 13.30 aan.

De herberg was nog niet open, ik ben eerst een broodje gaan eten en heb wat boodschappen gedaan, o.a. secondenlijm want ik ben met m´n grote poten op m´n koptelefoontje gaan staan en daar kan zo´n dingetje niet tegen. Als ik m nu in m´n oor stop krijg ik ´m er nooit meer uit dus eerst maar even plakken.

Ik zit inmiddels, na 14 dagen lopen, op een afstand van 355 km. Dat is gemiddeld zo´n 25 km per dag.

Vanmiddag na de siësta maar wat fruit gekocht en daarna door het stadje gelopen. Daar kwam ik Lauren en Jay uit Kansas City, USA tegen. Veel Amerikanen hier op de Camino, dat schijnt te komen door de film The Way, over de Camino met Martin Sheen in de hoofdrol. Dat inspireert veel Amerikanen om deze wandeling te maken.

Met Lauren en Jay naar de bar gegaan voor een bietje en wat tapas, toen ´s avonds samen naar het restaurant voor het menu. Ditmaal vissoep, echt lekker gevuld en forel met patatas. De forel kwam geheel op het bord, dus dat was nog een klusje om m te fileren.

´s Avonds nog even met Christa gebeld en toen om 21.30 naar bed. Morgen pas om 7.30 ontbijt, dus dat wordt uitslapen!!!

  • 26 September 2012 - 16:18

    Chris:

    Hoi liefie,
    Je bent onze kanjer hoor!
    Ik vind 25 km fietsen al best veel per dag, laat staan lopen.
    De herberg ziet er wel uitnodigend uit.
    Geef je knietjes nu maar even rust en een tubetje secondenlijm weegt niet zo veel dus dat kun je wel erbij kopen.
    KUS

  • 26 September 2012 - 17:20

    Mark Steffens:

    Het wordt steeds imponerender, Kluuf! Rezpekt! Leuk dat je het volhoudt om de korte verhaaltjes te blijven schrijven. Ik lees ze elke keer weer! En wat het weer betreft: volgens mij ben je daar beter af dan hier. Tenzij je van sneeuw houdt dan. Godspeed ennuh, niet te lang blijven plakken he!?

    Groet uit Noorwegen


  • 26 September 2012 - 17:21

    Arjen:

    He Kluuf,

    Erg leuk om je verslagen te lezen en je foto's te bekijken. Je bent zo te zien al een aardig eindje onderweg. Als je zo doorgaat ben je ruim voor 22 oktober op plaats van bestemming, misschien kan je dan ook terug lopen ;) Blijf genieten!!

    Jullie donatie aan het NKI-AVL heeft overigens voor de juiste stimulans gezorgd. Ik heb de Dam-tot-Dam uitgelopen in 1:33:41. Ook een erg mooie en leuke beleving, alleen duurde het iets korter dan jouw wandeling. Als ik enkele weken terug geen blessure had opgelopen was ik waarschijnlijk sneller binnen geweest, maar dit biedt tenminste ruimte voor verbetering.

    Gr. Arjen

  • 26 September 2012 - 19:02

    Fieke Vlaar:

    hoi Erik, ik dacht dat je het een beetje rustiger aan ging doen, maar je houdt het tempo toch aardig hoog, maar ik ben trots op je ik doe het je niet na, nog veel plezier daar.

  • 26 September 2012 - 19:02

    Fieke Vlaar:

    hoi Erik, ik dacht dat je het een beetje rustiger aan ging doen, maar je houdt het tempo toch aardig hoog, maar ik ben trots op je ik doe het je niet na, nog veel plezier daar.

  • 28 September 2012 - 10:23

    Sam:

    Hey Erik,
    Wat een mooie tocht ben je aan het maken, leuk om je verhalen te lezen! Petje af hoor voor aantal km wat je maakt per dag. Geniet!
    Veel groeten, Niels&Sam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 28 Juni 2012
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 52992

Voorgaande reizen:

16 September 2023 - 07 Oktober 2023

Camino Portugués - deel 2

18 September 2021 - 08 Oktober 2021

Camino Portugués - deel 1

14 September 2019 - 05 Oktober 2019

Camino del Norte - deel 2

15 September 2017 - 02 Oktober 2017

Camino del Norte - deel 1

30 April 2014 - 22 Mei 2014

Drie weken door de USA

12 September 2012 - 22 Oktober 2012

Pelgrimsreis naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: