Dag 16 Fromista - Carrión de los Condes - Reisverslag uit Carrión de los Condes, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 16 Fromista - Carrión de los Condes - Reisverslag uit Carrión de los Condes, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 16 Fromista - Carrión de los Condes

Blijf op de hoogte en volg Erik

27 September 2012 | Spanje, Carrión de los Condes

Vanmorgen om 7.30 opgestaan en na een ontbijtje om 8.00 gaan lopen. Om 9.00 kwam ik Matthew en Brittany weer tegen en samen hebben we de weg vervolgd. Om 11.00 in Villalcázar de Sirga gestopt, de kerk met de "witte madonna" bezocht en daarna al aan het door Matthew bestelde biertje, is weer eens wat anders dan koffie in de morgen.

Het is vandaag onbewolkt maar toch koud, gelukkig is de wind gaan liggen, nog anderhalf uur lopen en dan zijn we in Carrión de los Condes.

Daar aangekomen, wederom afscheid genomen van Matthew en Brittany. Onderweg kreeg ik een foldertje in mijn hand gedrukt van Hostel Santiago. Daar ben ik naar toe gegaan, en heb voor maar €15,-- een bedje op een vierpersoonskamer, een badkamer met ligbad en de was wordt ook nog gratis gedaan. Als dat geen luxe is.

Na een uurtje in bad te hebben gelegen heb ik het plaatsje bekeken, kerken bezichtigd (veel anders is er op de Camino niet te bewonderen) en op een terrasje gezeten. Jay en Lauren zitten in de plaatselijke herberg bij de nonnen en ook David, uit Oregon, kwam ineens weer opdagen. Samen hebben we een biertje gedronken. David ging niet mee uit eten, hij wilde aan z´n dagboek werken en samen met Lauren en Jay ben ik, op advies van de plaatselijke bevolking, naar het beste restaurant in town gegaan.

We moesten nog even wachten tot het om 19.30 open ging, het was heel chic met wel 60 plaatsen en binnen 5 minuten na opening zat het compleet vol. De pelgrimsmaaltijd bestond uit Supa Catalana, daarna konijnenbouten, groenten en aardappeltjes en schijfjes ananas toe. Natuurlijk ontbrak ook de vino tinto niet. Zalig, en dat voor € 11,--

Daarna zijn we nog even de bar ingedoken voor een afzakkertje en om 21.30 gaan slapen.

• 28 September 2012 - 14:16

Willem Jan:

Goede middag!

Ik maak me een beetje zorgen om je: zijn de ontberingen niet té groot? Weet je zeker dat dit ascetische leven wel goed voor je is? Kijken die Spanjaarden niet raar op als je langsloopt? Denken ze niet: "Wat doet die Bourgondiër hier?"

Geniet er van!