Dag 18 Terradillos de los Temp. - El Burgo Ranero - Reisverslag uit El Burgo Ranero, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 18 Terradillos de los Temp. - El Burgo Ranero - Reisverslag uit El Burgo Ranero, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 18 Terradillos de los Temp. - El Burgo Ranero

Blijf op de hoogte en volg Erik

29 September 2012 | Spanje, El Burgo Ranero

Na een lekker ontbijtje om 7.15 ben ik om 7.45 op weg gegaan. Lang lopen twijfelen, zal ik stoppen in Sahagún, zo´n 13 km verder om te wachten op allemaal "oude" vrienden of zal ik doorlopen.

Toen ik om 10.30 aankwam in Sahagún, en het nog steeds droog was, besloot ik door te lopen. Een hele dag in een klein dorp rondhangen is ook niks! Omdat het volgende dorp Bercianos del Real Camino er onaantrekkelijk uit zag besloot ik door te lopen naar El Burgo Panero, alwaar ikin de plaatselijke herberg terecht kon. Alleen een bijdrage wordt verlangd, hetgeen ik als oprechte pelgrim gelijk gedaan heb.

Na te zijn opgefrist heb ik eerst een biertje en wat tapas naar binnen gewerkt want 30 km lopen maakt hongerig. Tot mijn grote vreugde komen, terwijl ik dit zit te typen, Siriane en Manuel binnenlopen, ik denk dus dat de pelgrimsmaaltijd van vanavond er één wordt die we zelf gaan maken.

Het is inderdaad een zelfbereide maaltijd geworden, met z´n achten hebben we staan koken. De eerste gang was macaroni met drie soorten kaas en kruiden. De tweede gang was Paella con Verdura (vanwege de vegetariërs) en een uitgebreide salade met eieren, tomaten, geraspte worteltjes, paprika, krulsla, ijsbergsla, noten overgoten met een zelfgemaakte kruidendressing. Mijn taak bestond o.a uit eieren koken, aubergines bakken en groenten snijden.

En voor elk een half flesje wijn. Kosten € 6,00 p.p. Het was heel speciaal om met zoveel mensen een maaltijd te bereiden. We hadden zelfs zoveel dat de hospitaleros (gastheren van de albergue) ook mee konden eten.

´s Avonds nog even contact met Christa gehad en daarna ben ik om 21.30 gaan slapen, volgegeten en moe.


  • 29 September 2012 - 23:09

    Willem Jan:

    Hoi! Mooie foto die nummer drie (oude kerk uit de 11de eeuw). Heb jij een idee waar die typische vorm van dergelijke kerken vandaan komt? Het lijkt een beetje op een zoutvaatje gecombineerd met een rechthoekige niet al te hoge gevel/toren. Ik ken de vorm wel als "Spaans", maar wat zit er achter? Van de gotische kathedralen weet ik het wel (zo'n beetje).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 28 Juni 2012
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 53002

Voorgaande reizen:

16 September 2023 - 07 Oktober 2023

Camino Portugués - deel 2

18 September 2021 - 08 Oktober 2021

Camino Portugués - deel 1

14 September 2019 - 05 Oktober 2019

Camino del Norte - deel 2

15 September 2017 - 02 Oktober 2017

Camino del Norte - deel 1

30 April 2014 - 22 Mei 2014

Drie weken door de USA

12 September 2012 - 22 Oktober 2012

Pelgrimsreis naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: