Dag 19 El Burgo Ranero - Puenta Villarente - Reisverslag uit Valdefresno, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 19 El Burgo Ranero - Puenta Villarente - Reisverslag uit Valdefresno, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 19 El Burgo Ranero - Puenta Villarente

Blijf op de hoogte en volg Erik

30 September 2012 | Spanje, Valdefresno

Vanmorgen begonnen de eerste pelegrino´s om 5.30 alweer lawaai te maken, ik heb het nog een uurtje kunnen rekken maar toen moest ik ook er uit. Gisteren had ik brood, boter, jam, kaas, een tomaatje en mortadella gekocht voor het ontbijt en de lunch van vandaag. Het is zondag dus je moet maar afwachten wat er open is.

Tot 7.15 zitten ontbijten en toen op weg gegaan. De eerste stop was in Reliegos voor een kopje koffie in het plaatselijke hippie-café. Niet alleen de buitenkant zat vol met graffity, ook op de muren binnen was geen plekje meer onbeschreven. Daarna, samen met Matthew en Brittany, die ik weer eens inhaalde, doorgelopen naar Puente Villarente, zo´n 12 km. voor Leon. Daar de twee amerikanen nog op een biertje getrakteerd voor ze doorliepen.

Bewust in deze plaats gestopt zodat ik morgen veel tijd in Leon kan doorbrengen. Omdat ik morgen nog altijd dagen "teveel" heb, denk ik dat ik twee dagen in Leon blijf. De eerste nacht slaap ik dan in de Albergue Municipal, waar ik al rond 10.00 zal zijn en voor de 2e nacht zoek ik wel een hostelletje op. Dan ga ik wonsdagochtend pas mijn reis vervolgen!

Hier, in herberg San Pelayo, is het nog stil, ik was de eerste. Tijd genoeg om mijzelf en de kleertjes te reinigen. Het is hier trouwens wel lekker weer, licht bewolkt en bijna windstil. Alleen begin je wel te merkendat het najaar is, ´s morgens is hetijzig koud. Nu even dit verslag op internet zetten, de foto´s er bij voegen, dan lunchen en daarna siësta.

Vanmiddag even lekker in de tuin gezeten, het was zulk lekker weer. Daarna nog even het plaatsje doorgewandeld en een biertje gedronken maar het is een saai doorgaansdorp langs de N120 die van Burgos naar Leon loopt. Nog een uurtje op bed gelegen en toen naar de maaltijd in de herberg.

Dit was verreweg de snelste, en de onplezierigste, pelgrimsmaaltijd die ik gegeten heb. De vrouw van de herbergier stond in de keuken: 'Pasta ou Supa Verdure?' 'Supa Verdure, por favor' Hoppa, een bord groentesoep. 'Porc y patates ou Pollo y patatas?' 'Pollo, por favor' Knal, twee kippenboutjes en wat frites op tafel. Ik had m'n mes nog niet neergelegd of: 'Yoghurt con fruta ou flan?' 'Yoghurt con fruta, por favor' Beng, een kuipje vruchtenyoghurt voor m'n neus. Binnen 35 minuten had ik de maaltijd incl de 2 glaasjes wijn en water naar binnen, en dat voor € 10,-- Ik werd er zo moedeloos van dat ik maar ergens anders koffie ben gaan drinken.

Dat het ook anders kan bewees de serveerster van het café. Bij elk kopje koffie, ik nam er twee, kreeg ik een klein taartje. En dat voor € 1,-- per kopje koffie. Klasse, hier heb ik wel fooi gegeven. Dat de herbergier het blijkbaar ook niet meer zag zitten thuis bleek wel uit het feit dat hij even later ook bij het café naar binnen kwam om daar een biertje te halen.
Ik ben uiteindelijk maar om 21.30 gaan slapen.

  • 30 September 2012 - 15:27

    Chris:

    Hoi liefie,
    Wat een prachtige binnentuin, ben blij dat je nu even 2 dagen wat rustiger aan doet!
    Ondanks alles vond ik het wel fijn je gisteren even gesproken te hebben.
    Hou van je, kus.

  • 01 Oktober 2012 - 12:02

    Jolanda:

    Hoi Erik,

    Wat een leven heb je daar. Beetje wandelen, beetje afzien door de kou 's morgens en lekker eten.
    Je leeft als een god in spanje. De tuin in San Pelayo is echt mooi. Je hebt echt plezier van je verjaardagscadeau. De fotos die je maakt zijn schitterend. Fijn dat je af en toe ook wat langer kunt blijven in een plaats. Geniet ervan.

    Groetjes.

    Jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 28 Juni 2012
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 53004

Voorgaande reizen:

16 September 2023 - 07 Oktober 2023

Camino Portugués - deel 2

18 September 2021 - 08 Oktober 2021

Camino Portugués - deel 1

14 September 2019 - 05 Oktober 2019

Camino del Norte - deel 2

15 September 2017 - 02 Oktober 2017

Camino del Norte - deel 1

30 April 2014 - 22 Mei 2014

Drie weken door de USA

12 September 2012 - 22 Oktober 2012

Pelgrimsreis naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: