Dag 20 Puenta Villarente - León - Reisverslag uit León, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 20 Puenta Villarente - León - Reisverslag uit León, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 20 Puenta Villarente - León

Blijf op de hoogte en volg Erik

01 Oktober 2012 | Spanje, León

Vanmorgen van het brood, dat ik nog over had van zaterdag, maar een broodje jam gemaakt. In het zelfde café van gisteren nog een kopje koffie gedronken, ditmaal zonder taartje.

In het café zat Julia, die samen met Siriane en Miquel was opgetrokken te ontbijten. Omdat we toch maar 13 km moesten naar León en de herberg niet voor 11 uur open ging, besloot ik om samen met haar naar León te lopen. Julia is nanny in Londen, ze werkt voor "the rich and famous"

De tocht naar León was eentonig en rechtuit. Vlak voordat ik bij de herberg aankwam zag ik een outdoor-shop. Daar heb ik handschoenen gekocht omdat het ´s morgens rond het vr¡espunt is. In de bergen, die over een dag of vier gaan komen, zal het er niet warmer op worden en als ik ergens de schurft aan heb is het kouwe jatten.

Na het installeren in de herberg, een vrij grote met aparte slaapzalen voor de mannen en de vrouwen (zelfs de echtparen worden gescheiden) omdat het klooster wordt gerund door nonnen, vanavond is er ook een pelgrimsmis, ben ik de stad in gegaan.

Al na 5 minuten liep ik Matthew en Brittany tegen het lijf. Zij waren op weg naar een chinees restaurant. Samen met Paulino, een New Yorker en Mets-fan hebben we heerlijk chinees gebunkerd.

Eiersoep, haaievinnensoep, loempia´s, biefstuk met groene paprika´s, garnalen, kip met cashewnoten, Tipan gerechten, nasi, teveel om op te noemen.

Na de maaltijd zijn we nog naar El Corte Ingles gelopen, een groot warenhuis. Daar heb ik afscheid genomen en ben terug gelopen naar de herberg. Daar waren Mirko, Anja, Jay en Lauren inmiddels ook aangekomen. Elke keer neem je afscheid en twee of drie dagen later zie je elkaar weer.

Om 4 uur ging alles weer leven, na de siësta, en heb ik de kathedraal van León bezocht. Indrukwekkend, heel veel glas in lood, maar lang niet zo mooi als die van Burgos. ook staat er nog een groot pand dat is ontworpen door Antonio Gaudi.

Vanavond om 19.00 de pelgrimsmis en daarna nog een borrel met de Amerikanen. Exact om 20.00 was de mis afgelopen en stond ineens Mirjam, die zo in de put zat, voor mijn neus. Ze had de bus vanaf Burgos genomen, ging even in León kijken, daarna met de bus over de bergen in Galicië naar Santiago en later deze week naar huis. Ze had er vrede mee dat haar lichaam de tocht niet aankon en had toch weer de moed verzameld om verder te gaan met hhar leven.

Matt en Brittany waren inmiddels ook aangeschoven en we zijn nog ergens tapas gaan eten en een wijntje drinken. Ik moest voortmaken want de herberg sloot al om 21.30. "Ora et Labora" staat hier hoog in ´t vaandel, als je wilt gaan feesten neem je maar een hotel!


  • 01 Oktober 2012 - 19:13

    Fieke Vlaar:

    Kreeg gelijk honger toen ik die foto zag van die chinese maaltijd .Ben net terug van een weekendje Texel en heb gelijk al je verhalen gelezen, want ik moet natuurlijk wel bij blijven. Ga zo even bij Chris langs nog veel plezier.

  • 01 Oktober 2012 - 20:36

    A. Medenblik:



    Hallo Erik.

    Het leven van een A.O.W er zijn agenda is altijd gevuld dat weet je nog wel van je vader , maar toch even een gaatje gevonden om wat te schrijven.

    van Olof gehoord dat je Santago de Compostella loopt, geweldig even je hoofd leegmaken je benen lekker bewegen en zoals ik op de foto's zie veel plezier en lol maken.

    Ik hoop dat je spelden meegenomen hebt om de blaren door te prikken dan zul je zeker het einddoel Santiago de Compostella halen.

    Wij wensen je nog veel loopplezier.

    Groeten

    Tante Toos en Ome Andre´

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 28 Juni 2012
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 52998

Voorgaande reizen:

16 September 2023 - 07 Oktober 2023

Camino Portugués - deel 2

18 September 2021 - 08 Oktober 2021

Camino Portugués - deel 1

14 September 2019 - 05 Oktober 2019

Camino del Norte - deel 2

15 September 2017 - 02 Oktober 2017

Camino del Norte - deel 1

30 April 2014 - 22 Mei 2014

Drie weken door de USA

12 September 2012 - 22 Oktober 2012

Pelgrimsreis naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: