Dag 21 Rustdag in León - Reisverslag uit León, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 21 Rustdag in León - Reisverslag uit León, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 21 Rustdag in León

Blijf op de hoogte en volg Erik

02 Oktober 2012 | Spanje, León

Vanmorgen om 7.30, met achterlating van mijn bagage, de herberg verlaten. Afgesproken dat ik zodra ik een hotel heb gevonden de rugzak kom ophalen.

Eerst de stad doorgewandeld, het is nog stil op straat. Toen om 10.30 met Mirko en Anja koffie gedronken op de Plaza San Isodoro alvorens zij naar huis zouden gaan.

Op aanraden van Matthew een kamer geboekt in Hotel Paris, midden in het centrum. Ik heb voor € 45,-- een prachtige kamer, rustig, lekker bad, tv, breed bed en er is zelfs een spa met zwembad, sauna en turks bad waar ik gratis gebruik van mag maken. Ik ben eerst een uurtje in bad geweest en ga vanavond, of vanmiddag tijdens de siësta, toch maar even naar de spa.

Nu zit ik te wachten op Jörg en Manuela, die hier elk moment aan kunnen komen.

Om 15.00 Jörg en Manuels weer ontmoet op het plein voor de kathedraal. Samen een biertje gedronken, ze hebben hetzelfde hotel als ik. Omdat zij de stad nog willen bekijken hebben we afgesproken dat we elkaar later op de avond zien in de lobby.

Dat geeft mij de tijd om lewkker lang naar de spa te gaan. Er is een zwembad, whirlpool, een sauna, een stoombad en verschillende douches. Ik heb er twee en een half uur doorgebracht. Wat een luxe.

´s Avonds uit eten geweest met zes Duitsers, in een Spaans restaurant, chaotisch, want de menukaart was in het Spaans en de obers kenden geen woord engels. Bestel dan maar eens wat je lekker vindt. Toch gelukt, ik heb eend met een franbozensaus gegeten en een limoncello-ijsje toe.

Daarna zijn we nog een afzakkertje gaan halen, hebben de kathedraal bij nacht gezien en ben ik tenslotte om 24.00 in slaap gevallen. Morgen om 8.00 weer op. Bij het naar bed gaan ontdekt dat mijn zwembroek nog in de spa (de sauna, niet de frisdrank) drijft. Benieuwd of ik die ooit nog terugzie.

  • 02 Oktober 2012 - 14:20

    Annebert:

    ja, goeie kop...;-)

    trots op je Erik! XX

  • 02 Oktober 2012 - 14:29

    Jolanda:

    Hoi Erik,

    Leuk zo'n zelfportret. Je ziet er goed uit voor je leeftijd. Geniet van de luxe om je heen.

    Groetjes,

    Jolanda

  • 02 Oktober 2012 - 15:01

    #22:

    Kluufie, elke goede en zichzelf respecterende catcher heeft een baard. Dus ik moet weer uit gaan kijken voor mijn plekkie. Vanaf januari barst de strijd weer los voor een plek achter de plaat. Ziet er allemaal goed uit en je loopt lekker. Aan de conditie ligt het niet, ga lekker door en loop niet te hard.

  • 02 Oktober 2012 - 15:01

    #22:

    Kluufie, elke goede en zichzelf respecterende catcher heeft een baard. Dus ik moet weer uit gaan kijken voor mijn plekkie. Vanaf januari barst de strijd weer los voor een plek achter de plaat. Ziet er allemaal goed uit en je loopt lekker. Aan de conditie ligt het niet, ga lekker door en loop niet te hard.

  • 02 Oktober 2012 - 15:01

    #22:

    Kluufie, elke goede en zichzelf respecterende catcher heeft een baard. Dus ik moet weer uit gaan kijken voor mijn plekkie. Vanaf januari barst de strijd weer los voor een plek achter de plaat. Ziet er allemaal goed uit en je loopt lekker. Aan de conditie ligt het niet, ga lekker door en loop niet te hard.

  • 02 Oktober 2012 - 15:01

    #22:

    Kluufie, elke goede en zichzelf respecterende catcher heeft een baard. Dus ik moet weer uit gaan kijken voor mijn plekkie. Vanaf januari barst de strijd weer los voor een plek achter de plaat. Ziet er allemaal goed uit en je loopt lekker. Aan de conditie ligt het niet, ga lekker door en loop niet te hard.

  • 02 Oktober 2012 - 15:01

    #22:

    Kluufie, elke goede en zichzelf respecterende catcher heeft een baard. Dus ik moet weer uit gaan kijken voor mijn plekkie. Vanaf januari barst de strijd weer los voor een plek achter de plaat. Ziet er allemaal goed uit en je loopt lekker. Aan de conditie ligt het niet, ga lekker door en loop niet te hard.

  • 02 Oktober 2012 - 15:01

    #22:

    Kluufie, elke goede en zichzelf respecterende catcher heeft een baard. Dus ik moet weer uit gaan kijken voor mijn plekkie. Vanaf januari barst de strijd weer los voor een plek achter de plaat. Ziet er allemaal goed uit en je loopt lekker. Aan de conditie ligt het niet, ga lekker door en loop niet te hard.

  • 02 Oktober 2012 - 15:01

    #22:

    Kluufie, elke goede en zichzelf respecterende catcher heeft een baard. Dus ik moet weer uit gaan kijken voor mijn plekkie. Vanaf januari barst de strijd weer los voor een plek achter de plaat. Ziet er allemaal goed uit en je loopt lekker. Aan de conditie ligt het niet, ga lekker door en loop niet te hard.

  • 02 Oktober 2012 - 15:02

    #22:

    Sorry, hij pakte hem niet in een keer, maar kennelijk toch wel. De boodschap is in ieder geval wel duidelijk.

  • 02 Oktober 2012 - 16:46

    Chris:

    Ik vind mezelf niet zo belangrijk als tom met z'n 8 berichtjes, zal zaker van de zenuwen zijn dat zijn handen trillen tijdens het doorsturen :)
    Ik heb nieuws voor je dat baardje.... eh nee, sorry, dat worst scheren op 22 oktober.
    Verder ben ik supertrots op je zoals je het daar vol houd.
    Ik probeer hier hetzelfde te doen maar waar jij je volgooit met vino tinto loop ik iets achter op mijn schema en moet daar hard aan werken, toch vond Robert dat ik het goed vol hield, nu mijn niertjes nog.
    Dag kanjer van me, geniet vandaag maar lekker van alle luxe maar niet verkouden worden in de sauna he(= niet in je blote gitato naar buiten).
    KUS

  • 04 Oktober 2012 - 17:48

    Fieke Vlaar:

    Hoi Erik nog even en dan lijk je een beetje op Pim met dat baardje, alleen nog je bril op .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 28 Juni 2012
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 53002

Voorgaande reizen:

16 September 2023 - 07 Oktober 2023

Camino Portugués - deel 2

18 September 2021 - 08 Oktober 2021

Camino Portugués - deel 1

14 September 2019 - 05 Oktober 2019

Camino del Norte - deel 2

15 September 2017 - 02 Oktober 2017

Camino del Norte - deel 1

30 April 2014 - 22 Mei 2014

Drie weken door de USA

12 September 2012 - 22 Oktober 2012

Pelgrimsreis naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: