Dag 22 León - Villar de Mazarife - Reisverslag uit Chozas de Abajo, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 22 León - Villar de Mazarife - Reisverslag uit Chozas de Abajo, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 22 León - Villar de Mazarife

Blijf op de hoogte en volg Erik

03 Oktober 2012 | Spanje, Chozas de Abajo

Ik ben vandaag 3 weken van huis maar de rustdag en de overnachting in het hotel heeft me zoveel goed gedaan dat ik de komende twee en een halve week met vertrouwen tegemoet zie. Vanaf morgen geleidelijk stijgen en de bergen van Galicië over.

Maar eerst vandaag. Na het opstaan met Jörg en Manuela om 8.30 vertrokken, om 8.45 al aan de koffie en de croisants en rond 10.30 wederom afscheid genomen. Ik ga de alternatieve route nemen die langer maar veel mooier is, ik heb tenslotte de tijd. Om 12.30 in Chozas de Abajo aangekomen om te lunchen en daar tal van oude bekenden tegengekomen. Na een korte wandeling van 5 km. in Villar de Mazarife beland. De herberg hier is een beetje eenvoudig maar wel netjes. Één grote slaapzaal en vegetarisch eten. Daartegenover staat wel dat ze een mooie tuin hebben met lekkere ligstoelen.

Na de luxe van gisteren is het goed om weer back to basic te gaan en het eenvoudige te waarderen. Waren we vroeger niet allemaal dol op kamperen?

Vanmiddag nog even in de zon gezeten maar er zijn hier zoveel vliegen, je wordt er gek van. Terwijl ik toch elke dag een douche neem, ik snap het niet. Daarna een uurtje op bed gelegen en toen wat boodschappen gedaan. Om 19.00 was het tijd voor de pelgrimsmaaltijd. Ik zat aan tafel met Jana, Martina en Pavel uit Slowakije. Ze konden gelukkig alle drie goed engels, Jana en Manuela werken in restaurants in Londen. We hebben heerlijk gegeten. Eerst salade met pijnboompitjes en een mosterddressing, toen gazpacho, een koude komkommersoep, daarna paella con verdure en tot slot een flensje met jam en slagroom. Natuurlijk ontbraken de wijn en het water ook ditmaal niet.

Nu zit ik, terwijl naast mij iemand gitaar speelt en mensen mee zitten te zingen, onder het genot van een biertje naar de zonsondergang te kijken. Het is bijna 21.00 uur, het wordt kouder, tijd om naar binnen te gan en proberen in slaap te komen. Ik ben van plan om morgen een lange etappe te maken want de laatste dagen is de klad er en beetje ingekomen en heb ik bar weinig kilometers gemaakt.

  • 03 Oktober 2012 - 17:15

    Veronica :

    Hoi Erik,
    Hoeveel paar schoenen heb je bij je en moet je ze allemaal achtergelaten hebben zodat je in Santiago barvoets aankomt? waren het eigenlijk wel jouw stappers?
    het blijft leuk om je tocht te volgen, fijn dat het zo voorspoedig gaat.
    wij zijn weer gewend aan het dagelijkse niet vakantie leven maar..... volgende week gaan we nog even naar zuid frankrijk, begin Pyreneeën, zitten we toch mooi iets dichter bij elkaar!
    succes en groetjes Veronica

  • 04 Oktober 2012 - 07:50

    Mark Steffens:

    Hee Erik!

    Fijn dat het zo goed gaat en dat je zoveel zelfvertrouwen hebt. Je zult het misschien nodig gaan hebben als het wat lastiger gaat worden in de bergen. Ik hoop dat het weer goed blijft, vooral in de bergen. Het kan daar flink spoken weet ik inmiddels uit eigen ervaring. Maar dat zal je vast onder controle hebben. Alleen dat koffie drinken en broodjes eten na het eerste korte stukje lopen en dat je dan alweer zo vroeg bij de volgende herberg bent snap ik niet helemaal. Je sjoemelt toch niet hè!?

    Groeten en steun in de rug van ons (voornamelijk bergopwaarts),
    Mark Steffens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 28 Juni 2012
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 52724

Voorgaande reizen:

16 September 2023 - 07 Oktober 2023

Camino Portugués - deel 2

18 September 2021 - 08 Oktober 2021

Camino Portugués - deel 1

14 September 2019 - 05 Oktober 2019

Camino del Norte - deel 2

15 September 2017 - 02 Oktober 2017

Camino del Norte - deel 1

30 April 2014 - 22 Mei 2014

Drie weken door de USA

12 September 2012 - 22 Oktober 2012

Pelgrimsreis naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: