Dag 24 Astorga - Rabanel del Camino - Reisverslag uit Torre del Bierzo, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 24 Astorga - Rabanel del Camino - Reisverslag uit Torre del Bierzo, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 24 Astorga - Rabanel del Camino

Blijf op de hoogte en volg Erik

05 Oktober 2012 | Spanje, Torre del Bierzo

Vanmorgen, na het ontbijt, om 8.30 vertrokken uit Astorga. De hele dag met Jörg en Manuela gewandeld, rustig aan gedaan. Ik heb inmiddels de bijnamen "Der Fliegende Holländer" en Der Speedpilger" gekregen vanwege mijn tempo, en de goede raad gekregen om meer te genieten, d.w.z. meer stops met koffie, bier, wijn en broodjes in te lassen.

Vandaag iets meer dan 20 km gelopen, doe ik normaal in één keer. Dit maal 4 stps gemaakt, in Astorga (koffie), in Santa Catalina (koffie en bocadilla), in El Ganso (cola´tje) en in Rabanel del Camino (bier, salade, kip, patat). Na deze laatste stop besloten om in de herberg La Senda te blijven. Dat is zo´n 8 km. van het Cruz de Ferro.

Bij het Cruz de Ferro laat elke pelgrim een, van huis meegebrachte steen(tje) achter. Het ligt op zo´n 1500 meter hoogte, het hoogste punt van de Camino. Het uitzicht schijnt, bij goed weer en daar ziet het morgen wel naar uit, fantastisch te zijn. Ik wil daar dus graag pas bij daglicht aankomen. Dus dat wordt de rest van de middag, helaas weer, in het zonnetje zitten aan de biertjes en de rode wijn.

Vanavond met Paulino, de Mets-fan uit New York, gegeten. Zijn vader komt uit Spanje en hij heeft in New York als taxichauffeur gewerkt, dus hij spreekt de taal goed. Vooraf hadden we vissoep en daarna gebakken zalm en patatas. Als toetje chocoladegebak, normaal niet één van mijn favorieten maar deze ging er wel in.

Tegen half tien ben ik naar bed gegaan. Ik kwam slecht in slaap. (maagzuur van de wijn?) en was bang dat ik ziek zou worden. Toch op een gegeven moment in slaap gevallen.

  • 05 Oktober 2012 - 16:02

    Annebert :

    JA ERIK, GENIETEN EN RUSTIG AAN DOEN ERIK!!;-)

  • 05 Oktober 2012 - 16:02

    Annebert :

    JA ERIK, GENIETEN EN RUSTIG AAN DOEN ERIK!!;-)

  • 05 Oktober 2012 - 16:02

    Annebert :

    JA ERIK, GENIETEN EN RUSTIG AAN DOEN ERIK!!;-)

  • 05 Oktober 2012 - 16:02

    Annebert :

    JA ERIK, GENIETEN EN RUSTIG AAN DOEN ERIK!!;-)

  • 05 Oktober 2012 - 16:04

    Annebert :

    nou dat bedoelde ik ook weer niet, het leek of ie niet verzonden werd.. sorry...;-)

  • 05 Oktober 2012 - 16:19

    Veronica :

    wat lopen er verstandige mensen mee!, jij ook hoor want zo te lezen volg je hun raad op.
    was vandaag in de geitenboerderij, posters ophangen. Ze zien onze komst en vooral die van jou helemaal zitten! veel loopplezier en geniet van het uitzicht.



  • 05 Oktober 2012 - 17:28

    Chris:

    Nog meer bier en wijn????
    Ik ben zeker kippig want op foto 2 zie ik wel een elektriciteitsmast en zo maar geen kruis, maar misschien ligt dat aan mijn ogen hoor.
    Van dat genieten daar ben ik er helemaal mee eens en dat weet je, maak je geen zorgen over thuis, dat komt best goed!
    KUS

  • 05 Oktober 2012 - 18:36

    Fieke Vlaar:

    Zou die tocht niets voor mij zijn ,ik hou van wandelen maar ook van wijn , staat mij dus op het lijf geschreven,we moeten het er toch maar over hebben als je thuis bent.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 28 Juni 2012
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 52746

Voorgaande reizen:

16 September 2023 - 07 Oktober 2023

Camino Portugués - deel 2

18 September 2021 - 08 Oktober 2021

Camino Portugués - deel 1

14 September 2019 - 05 Oktober 2019

Camino del Norte - deel 2

15 September 2017 - 02 Oktober 2017

Camino del Norte - deel 1

30 April 2014 - 22 Mei 2014

Drie weken door de USA

12 September 2012 - 22 Oktober 2012

Pelgrimsreis naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: