Dag 27 Villafranca del Bierzo - O Cebreiro - Reisverslag uit Vega de Valcarce, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 27 Villafranca del Bierzo - O Cebreiro - Reisverslag uit Vega de Valcarce, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 27 Villafranca del Bierzo - O Cebreiro

Blijf op de hoogte en volg Erik

08 Oktober 2012 | Spanje, Vega de Valcarce

Ook vanmorgen weer om 6.45 ruw gewekt omdat een googemerd alles met een enorme klap van z´n bed af liet vallen, en vervolgens het licht aandeed om de boel weer te verzamelen. Vandaag zou een zware dag worden. De eerste uren vielen nog mee, het ging heel geleidelijk omhoog, maar de laatste 10 km van de 29 km die ik vandaag gemaaktheb waren zeer zwaar. Via smalle rotspaadjes zo´n 700 meter de hoogte in, naar de top van een berg waar het dorpje O Cebreiro ligt. Tijdens de klim begon het ook nog te miezeren.

Om 14.30 kwam ik eindelijk, uitgeput, bij de herberg aan. Een warme douche is dan heel erg aangenaam. Je hebt hier wel een prachtig uitzicht over de bergen van Galicië, en gelukkig knapt het weer alweer op.

Er is hier helaas geen internet dus het verslag moet wachten tot morgen. Ik ga maar weer eens een biertje nemen, morgen moeten we namelijk weer deze berg af, 600 meter dalen. Dat kan het best als je in trance bent en goed hebt geslapen. Bier en wijn zijn daarbij uitstekende hulpmiddelen.

Vanavond helemaal in m´n eentje gegeten, alle vrienden zijn of voor me, of achter me. Hetdiner bestond vanavond uit Garlicsoup en spare-ribs met patatas. Als toetje Quesa de Cebreiro, een soort kwarkkaas met een ingedikte jam ernaast. Daarbij een litertje wijn naar binnen geslagen, wat zal ik lekker slapen.

Om 21.00 uur naar bed gegaan, zoveel valt hier niet te bleven. Van slapen kwam echter weinig, ik had een bed, nr 13, dat brengt altijd ongeluk, vlak bij de deur. De hele nacht wandelend volk langs m´n bed en een piepende deur. Om 2.30 ´s nachts gingen er zowaar mensen weg, wat ze in het pikkedonker gingen doen, ik weet het niet. Ik denk dat ik pas tegen 3.00 in slaap ben gevallen.

• 09 Oktober 2012 - 15:43

KEC:

Heren,

Ook dit jaar zullen de prijzen weer verdeeld moeten worden...
    Wie zal de GS-bokaal komend jaar weer op de schoorsteenmantel mogen neerzetten?, en op welk nachtkastje komt de Henk Huisman Penning dit jaar te blinken.
    Wilt u dit alles, en een warme hap en het koude biertje/colaatje mee maken schrijf u dan in op een van de genoemde data !

De KEC

Kluuf wanneer kun jij 30/11 of 7/12 ???

mzzl dieb

• 09 Oktober 2012 - 17:09

Annebert :

oooooh, je bent skiën.... Moeha haha