Dag 31 Gonzar - Melide - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 31 Gonzar - Melide - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 31 Gonzar - Melide

12 Oktober 2012 | Spanje, Arzúa

Vanmorgen pas om 8.00 opgestaan, ben eens lekker lang blijven liggen. Toen samen het ontbijtje genuttigd en pas om 8.45 op weg gegaan. Vandaag stond een lange tocht van 32 km. op het programma naar Melide, 50 km. voor Santiago.

De eerste 10 km. gingen rustig omdat Manuela het tempo bepaalde. Na de koffiestop zijn we elk ons weegs gegaan, in dit tempo zou ik om 19.00 in Melida aankomen en daar had ik niet zoveel zin in. Dan zijn alle plekken in de privéherberg weg en moet ik naar de gemeentelijke herberg.

Ik heb daarna tempo gemaakt en was om 14.30 in Leboreiro waar ik met Daniël en Sylvia heb gelunched. Daarna de laatste 7 km. naar Melida afgelegd. Ik zit nu in Albergue O Apalpador op een kamer waarin twee Duitse families met 5 kinderen en opa en oma zitten. Gezellig een weekje wandelen met z´n allen!! Nou ja, na de privékamer van gisteren kan ik weer een hoop hebben.

s´Avonds even in Melida rondgelopen maar het is een ongezekkig plaatsje. Gelukkig heb ik een goed restaurant gevonden waar ik met Jörg en Manuela ben gaan eten. Het diner was erg goed. Vooraf Gamba´s a la plancha en als hoofdgerecht een spies van gamba´s en langoustines met penne. Een mousse de lemon als dessert. Het eten is hier voortreffelijk.

In tegenstelling tot wat ik verwacht had was het erg stil op de slaapkamer. Om 21.30 was het licht al uit en ik heb heerlijk geslapen.

• 12 Oktober 2012 - 21:38

Robin:

Ha El Kluifico, esta bueno?
    Los einde del trippos komt in zicht! Als ik zo je verhalen lees, krijg ik er bijna zin in om 'm ook te gaan lopen! Althans....steak eten, veel wijn drinken, bier, vis, ...wat een mooi leven! Kom op vent de laatste kilometers!
    Greetz #69

• 13 Oktober 2012 - 15:16

Hello:

Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( hanamendy22@yahoo.in ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,