Dag 34 Santiago de Compostella - Negreira - Reisverslag uit Negreira, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 34 Santiago de Compostella - Negreira - Reisverslag uit Negreira, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 34 Santiago de Compostella - Negreira

Blijf op de hoogte en volg Erik

15 Oktober 2012 | Spanje, Negreira

Om 9.00 toch maar vertrokken. in het eerste "ontbijt"cafe trof ik twee reisgenoten uit Australie aan. Samen hebben we een ontbijtje genomen. Om 10.00 stond ik dan voor het VVV, ook Jorg en Manuela stonden daar. Nadat ik alle info had over hoe ik naar Finisterre en Muxia moest lopen hebben we uitgebreid afscheid genomen en beloofd dat we contact houden. Berlijn is niet zo ver weg en ze hebben ook een vakantiehuis aan de Oostzee.

Toen ik Santiago uit liep kwam ik ook Alison nog tegen. Ook met haar nog even gepraat over onze reis en onze belevenissen. Toen Santiago definitief achter mij gelaten, ik kom hier volgende week weer terug.

Binnen tien minuten liep ik weer in de bossen en was het stadsleven ver weg. Na twee uur lopen heb ik in Ventosa een heerlijk broodje met ham, kaas en omaat genomen samen met een cola´tje.

Om 15.00 aangekomen in Negreira, een mooie herberg maar vrijel verlaten. Van de 50 slaapplaatsen zijn er maar acht bezet. Het plaatsje is niet klein maar er zijn maar twe restaurantjes. Iedereen lijkt hier alleen maar te werken en te slapen, er is geen zak te doen, de cafe´s zijn verlaten. Negreira is een negorij, een dooie stad.

Op aanraden van de hospitalera naar Rest.cafe Imperial gegaan. Je kan alleen maar het dagmenu nemen. Bonensoep, pollo con arruz en koffie toe. 7 euro is dan ook precies genoeg voor het maal dat voor je neus komt. De wijn, zonder etiket, dus de goedkoopste die er is, spoelt in ieder geval de somberheid weg. Wat een ellende na de vele leuke restaurantjes in Santiago.

Ik ben al om 20.30 terug in de herberg, nog even dit verslag op internet zetten en dan maar naar bed. Morgen hopen op droog weer en een leuker stadje om in te overnachten.


  • 15 Oktober 2012 - 21:00

    Willem Jan:

    Zou er dan nog een nieuwe ervaring in het verschiet liggen? Ik snap dat de moed je in de schoenen zinkt als je zo'n diertje in de gele rijst ziet liggen (foto 6/6).

    Hou vol!

  • 15 Oktober 2012 - 21:00

    Mark Steffens:

    Ha die Erik!

    Alweer ruim een maand onderweg en bijna op het eindpunt. Ga je al wennen aan het onderweg zijn? Ik hoop dat je een hoop hebt kunnen genieten en goede herinneringen over zal houden aan je tocht. Ik lees dat je in ieder geval al een vakantieadresje in Dutsland hebt overgehouden aan je tocht. Afgelopen weekend ben ik met ruim 20 kilo op de rug een berg op en af geweest en dit was niet echt mijn favoriete bezigheid. Daarom extra respect! Geniet nog even want het is voorbij voordat je het in de gaten hebt! Succes met de laatste loodjes...

    Groet uit Noorwegen,
    Mark (en Leonie)

  • 15 Oktober 2012 - 21:26

    Hans Oosterwijk:

    Hallo Erik,

    Van harte gefeliciteerd met het halen van Santiago, al jouw verslagen lees ik met plezier. Je hebt veel moois meegemaakt.
    Nog veel succes en plezier op het laatste stukje!

    Groetjes,

    Hans

  • 15 Oktober 2012 - 23:20

    Ron Holwerda:

    Hoi Kluuf,
    Hulde voor deze prestatie. Nooit gedacht dat je dit zou presteren-))
    We hebben met veel interesse je verslagen gelezen en willen je voor de resterende dagen veel plezier en mooi weer toewensen.

    Ron & Emmelien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 28 Juni 2012
Verslag gelezen: 556
Totaal aantal bezoekers 52752

Voorgaande reizen:

16 September 2023 - 07 Oktober 2023

Camino Portugués - deel 2

18 September 2021 - 08 Oktober 2021

Camino Portugués - deel 1

14 September 2019 - 05 Oktober 2019

Camino del Norte - deel 2

15 September 2017 - 02 Oktober 2017

Camino del Norte - deel 1

30 April 2014 - 22 Mei 2014

Drie weken door de USA

12 September 2012 - 22 Oktober 2012

Pelgrimsreis naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: