Dag 1: Grote problemen - Reisverslag uit Gijón, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 1: Grote problemen - Reisverslag uit Gijón, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 1: Grote problemen

Blijf op de hoogte en volg Erik

14 September 2019 | Spanje, Gijón

Vanmorgen vroeg om vijf uur vertrokken naar Schiphol voor het tweede deel van mijn Camino del Norte. Eerst naar Barcelona, daar drie en half uur wachten en dan door naar Aeroporto Asturias. Vandaar door met de bus via Gijón naar de startplaats Villaviciosa. Tijdens het afgeven van de goed ingepakte rugzak nog aangegeven dat de bagage doorgestuurd moest worden.
Na twee vluchten die redelijk op tijd vertrokken en aankwamen op Asturias aangekomen. En u raad t waarschijnlijk al, geen ingepakte rugzak, niente, no lo Sé. Ik met een dame mee om rapport op te maken. Wat is het adres waar u verblijft?? Ja, dat heb ik dus niet want de bedoeling is dat ik elke dag ergens anders slaap en ik weet nog niet waar.
De dame wist mij te vertellen dat dit de laatste vlucht van vandaag was en dat het waarschijnlijk morgen zou aankomen. De bus nemen naar Villaviciosa is dus geen optie, dus in de buurt van de luchthaven kast een hostel geboekt. Ik heb geen bagage maar ook geen toiletspullen of handdoek, maar dat zien we later wel.
Ik met een taxi naar het hostel, daar ingecheckt en eerst maar wat gaan eten. In ieder geval een heerlijk maal met grote tonijnsalade, forel en aardappeltjes. Een carameltoetje toe. En een cerveca d’r bij om één en ander weg te spoelen. En dan maar wachten op een hopenlijk goed bericht morgen. Dat kan waarschijnlijk nog wel even duren, maar we houden de moeder in, het weer is hier prima, dat is dan wel weer leuk.

• 14 September 2019 - 17:43

Erik Kluver:

Zie trouwens net op de nota dat t zeebaars was, moeilijk uit elkaar te houden die Spaanse vissen!

• 14 September 2019 - 18:08

Veronica En Willem:

Dit hoort toch bij de Camino? eten klinkt goed, sterkte met wachten en hopelijk morgen met de benenwagen. groet

• 14 September 2019 - 18:08

Luud:

Sterkte,
    Gijon-Malga net iets te ver weg om hier te overnacten.

• 14 September 2019 - 18:24

Ronald:

Goed begin Erik! Voorlopig maar genieten van het weer, het eten en de vino en cervesa...
    Hopelijk komen je spullen snel boven water!

• 14 September 2019 - 19:21

S. Vlaar-Sebregts:

Dat was niet afgesproken buurman , maar je moet het zo bekijken, een slecht begin dan moet het voor de rest wel goed gaan, salut

• 15 September 2019 - 15:56

Peter Strunk:

Jeetje Erik dat is een lekker begin. Maar vannacht slaap je in ieder geval een in lekker bed hoop ik?