Dag 4: Gijón - Aviles - Reisverslag uit Avilés, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 4: Gijón - Aviles - Reisverslag uit Avilés, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 4: Gijón - Aviles

Blijf op de hoogte en volg Erik

17 September 2019 | Spanje, Avilés

Vanmorgen om 7 uur opgestaan en na een ontbijtje om 8 uur gaan lopen. Ik was al gauw Gijón uit en kwam terecht in het industriegebied van Gijón. De bewegwijzering daar was zo beroerd en het vrachtverkeer zo druk dat ik ergens een kleine fout heb gemaakt en de pijlen voor de fietsers heb gevolgd in plaats van de wandelaars. Na een kwartier had ik in de gaten dat ik niet goed zat en met behulp van een vriendelijke Spanjaard zat ik weer op het goede spoor. Alleen ging deze route wel door het dal i.p.v. over de berg. T was wel 5 km extra maar toch sneller.
Onderweg om 11 uur nog even gelunched en al om 13 uur bij de herberg aangekomen. Daar even een wasje gedaan, dat moest hoognodig gebeuren en rustig door het stadje Aviles gelopen. Wel een mooi stadje maar omgeven door de Spaanse Hoogovens. Dus echt gezond zal het hier wel niet zijn, ook hier zijn asregens.
Vanavond een menu-tje genomen: soort zalmpaté vooraf, gefrituurde gamba’s en een cheesecake toe, met wijn, broodje water voor 9 euro. Uit eten hoeft niet duur te zijn! Tijdens het diner Sophie en Martin uit Göttingen ontmoet en de hele avond gezellig zitten ouwehoeren. Nu op een slaapzaal met zo’n 30 stapelbedden die volledig bezet zijn in slaap proberen te komen. Oogjes toe en snaveltje dicht. Welterusten kijkbuiskinderen!

• 18 September 2019 - 08:23

Lies:

Gelukkig eindelijk op pad:). Je krijgt de groeten van de koffiegroep, ze leven met je mee. Succes met de tocht.