Dag 3: Pffff, dat scheelde weinig - Reisverslag uit Gijón, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 3: Pffff, dat scheelde weinig - Reisverslag uit Gijón, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 3: Pffff, dat scheelde weinig

Blijf op de hoogte en volg Erik

16 September 2019 | Spanje, Gijón

Het is nu 22:00 als ik aan dit verslag begin, maar het was weer een lange dag. Vanmorgen om 8.00 opgestaan omdat Helena op tijd wilde vertrekken en op een tweepersoonskamer wordt je dan toch wakker.
Niet dat er veel van slapen was gekomen want de gedachten over wat ik allemaal moest halen spookte de hele nacht door m’n hoofd.
Om half negen eerst een ontbijtje gedaan en toen naar de supermercato voor shampoo, scheermesjes, tandpasta, deo en twixen, dat is wel geen toiletartikel maar wel noodzakelijk tijdens een wandeltocht.
Ik was snel klaar en besloot om eerst nog even op te frissen voordat ik naar de outdoor-shop ging voor nieuwe spullen, ik vader b lopen tellen en schatte in dat ik voor 600 euro nieuw materiaal nodig had, als alles er zou zijn.
Toen ik het pensioenen kwam stond de hospita me al op te wachten, ze was net gebeld door een medewerker van het vliegveld, m’n bagage was terecht en zou om13:00 door een koerier worden bezorgd.
Ik stond letterlijk te janken van opluchting, dit was op t nippertje,een half uur later zou ik alles nieuw gekocht hebben.
Ik ging even wandelen en om twaalf uur was ik weer terug, het werd één uur, het werd twee uur, en de twijfel begon weer toe te slaan. Een Spaans uurtje is nog langer dan een Italiaans uurtje. Uiteindelijk om 14:45 werdt hij bezorgd. Helemaal intact, alles er nog in. Er zaten labels op met transfered bag en RUSH van oa Vueling, Iberia en British Airways dus waarschijnlijk heeft m’n rugzak al meer van Europa gezien dan ik.
Om even tot kalmte te komen ben ik daarna lekker naar het strand gegaan en heb heerlijk gezwommen in de zee. Het is hier 26 graden, dus heerlijk strandweer.
Vanavond heb ik dit stressvolle weekend afgesloten met bier, wijn en een heerlijke Pizza Cantabria, de Spaanse evenknie van Pizza di Mare met tonijn, zalm, garnalen en mosselen. Een ijsje toe.
Nu lekker pitten en morgen op tijd weer op. Wat zal ik vredig dromen vannacht.

  • 16 September 2019 - 22:30

    Christa:

    Wat zal jij lekker slapen, weet je zeker dat t 2 glaasjes vino tinto waren en geen 2 flessen?

  • 16 September 2019 - 22:31

    Robin:

    Ha Kluufmans, zo te lezen wordt het onaangename met
    Het aangename gecombineerd en end of story alles weer terecht gelukkig!
    Keep is posted and have a safe trip!

  • 16 September 2019 - 22:35

    Veronica En Willem:

    pfffff wat een geluk dat het toch allemaal goed is gekomen. morgen begint de grote tocht, veel plezieren koester je rugzak maar.

  • 17 September 2019 - 08:56

    Lies Schilp:

    jeetje Erik, wat een spanning allemaal, maar.... er is een engeltje heel hard aan het werk geweest om jou op tijd je spullen terug te bezorgen, en je 600.00 te besparen :) dat bier en wijn heb je zeker verdiend.
    Heel veel succes met lopen Take care.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 28 Juni 2012
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 52724

Voorgaande reizen:

16 September 2023 - 07 Oktober 2023

Camino Portugués - deel 2

18 September 2021 - 08 Oktober 2021

Camino Portugués - deel 1

14 September 2019 - 05 Oktober 2019

Camino del Norte - deel 2

15 September 2017 - 02 Oktober 2017

Camino del Norte - deel 1

30 April 2014 - 22 Mei 2014

Drie weken door de USA

12 September 2012 - 22 Oktober 2012

Pelgrimsreis naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: