Dag 21: Porto - Haarlem - Reisverslag uit Porto, Portugal van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 21: Porto - Haarlem - Reisverslag uit Porto, Portugal van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 21: Porto - Haarlem

Blijf op de hoogte en volg Erik

08 Oktober 2021 | Portugal, Porto

Vanmorgen rustig opgestaan rond 8.30, stevig ontbijtje genomen en toen het eerste ‘slechte’ nieuws gekregen. Door de dichte mist in Nederland was mijn vlucht een uur vertraagd.
Daarna rustig de rugzak voorbereid, zodat ik m nog wel kon gebruiken tijdens de reis naar het vliegveld.

Met de metro vanaf São Bento station naar Porto Aeroporto gereden. Zo’n 30 minuten reistijd. Natuurlijk was ik vreselijk vroeg. Maar dat is beter dan de heenreis. Nog even een koffietje en een laatste stukje Portugees gebak genomen en toen de reishoes over de rugzak gedaan en ingecheckt. Gelukkig had ik de e-reader bij me dus een paar uur lekker gelezen.

Om precies 16.00 uur vlogen we weg uit Portugal om na een vlucht van 2 uur en een kwartier te landen op Schiphol. De bagage opgepikt en de Zuidtangent naar Haarlem genomen. Zo komt er een eind aan drie weken wandel- en culinair genot.

Ik wil iedereen die reacties heeft geplaatst bij de dagelijkse stukjes hartelijk bedanken. Het is leuk om te lezen dat het zo gewaardeerd wordt en dat jullie kunnen genieten van mijn reis.
Over twee jaar gaan we, hopelijk, verder.

Tot slot wil ik mijn lieve Christa bedanken, die er voor zorgt dat ik toch mijn ‘hobby’ kan blijven uitvoeren. Ze zag er, gezien haar gezondheid, vreselijk tegenop. Toch heeft ze zich, met behulp van naaste familie en goede vrienden, er goed doorheen geslagen. Een prestatie waar ze,denk ik, best trots op mag zijn.
Dankjewel lieve schat.

  • 08 Oktober 2021 - 20:48

    Joke Boomgaard:

    Welkom thuis en bedankt dat we met je mee mochten reizen en genieten van je wandel en culinaire tocht. Op naar het vervolg van deze reis. Hoop dat je me nuttige tips kan geven. Nu uitrusten en nagenieten.

  • 08 Oktober 2021 - 21:18

    Tiny:

    Fijn gaat je weer veilig thuis bent gekomen. En Christa helemaal blij natuurlijk. We hebben erg van je verslagen genoten. Nu maar heerlijk met je meissie genieten van het weekend. Groeten van ons ook voor Christa. Tot maandag.

  • 09 Oktober 2021 - 06:40

    Ronald :

    Erik, we hebben genoten van al je prachtige verhalen! Het was alsof we er zelf bij waren, dank je wel daarvoor! En daarnaast was het ook gewoon weer een geweldige prestatie natuurlijk! Fijn dat je weer thuis bent, we spreken elkaar snel weer!

  • 09 Oktober 2021 - 08:41

    Luud:

    Bedankt voor de leuke verhalen.Wordt het niet tijd dat je al je verhalen gaat bundelen tot een boek? De titel weet ik al:
    REISVERHALEN VAN EEN HUISMEESTER.

  • 09 Oktober 2021 - 10:09

    Ada:

    Welkom thuis Erik, wat hebben we genoten van je reis.
    En dank voor alle verhalen speciaal de mooie gebouwen die je bezocht.
    Tot Maandag Henk en Ada van Houten

  • 09 Oktober 2021 - 14:05

    Lies Schilp:

    Welkom thuis, lekker dit weekend genieten van je thuis front het was een heerlijke reis dank je wel. tot maandag :)

  • 09 Oktober 2021 - 15:45

    Chrissie :

    Heerlijk dat je weer thuis bent en wat een prestatie heb je wederom geleverd! Deze reis had jij zo verdiend met alles wat je voor mij, de kinderen en anderen doet. Heel veel mensen hebben genoten van jouw uitgebreide verhalen, geschiedenis lessen en foto's. Zo waren wij er allemaal een beetje bij, en ik ben ook trots op hoe ik deze weken doorgekomen met enorme steun van Fieke, onze meiden en jongens, Ronald en vrienden die mij regelmatig vroegen hoe het ging en of ik hulp nodig had en een beetje dankzij Netflix :)
    Op deze trip moet je weer 2 jaar teren en hopelijk gaat de tweede etappe net zo goed met jou en met mij als deze. Voor nu ben ik heel blij dat je weer thuis bent, luv joe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 28 Juni 2012
Verslag gelezen: 905
Totaal aantal bezoekers 52724

Voorgaande reizen:

16 September 2023 - 07 Oktober 2023

Camino Portugués - deel 2

18 September 2021 - 08 Oktober 2021

Camino Portugués - deel 1

14 September 2019 - 05 Oktober 2019

Camino del Norte - deel 2

15 September 2017 - 02 Oktober 2017

Camino del Norte - deel 1

30 April 2014 - 22 Mei 2014

Drie weken door de USA

12 September 2012 - 22 Oktober 2012

Pelgrimsreis naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: